Pteranodon

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Joakim Hultman

Pteranodon

Inlägg av Joakim Hultman »

För att leda med gott exempel på vår ( jag och Andreas Grewin ) dinosaurieuppmaning så började jag bygga på Airfix Pteranodon.

Tekniskt sett är det ingen dinosaurie, men jag tycker att alla typer av urtidsdjur är okej.

Bild
Den charmiga kartongen tillsammans med referenslitteratur. Jag kommer förvisso bara använda mig av ~1% av materialet till det här projektet, men alla ursäkter för att läsa om dinosaurier är bra ursäkter.

Bild
Krabaten i fråga tillsammans med sin fisk. Modellens passform kan liknas vid hur väl min högra sko passar på mitt öra. Men lite Milliput har väl ingen dött av?

Jag tänker mig en liten bas med en vattenyta. Flygödlan har precis svept ned och fångat fisken i sin näbb.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Pteranodon

Inlägg av SvenYoung »

Koolt!

Men för att hålla er till "SturmDino" temat borde du ha en tysk figur också, eller ? Kanske byta ut fisket mot en stackars Wermacht soldat som hänger i klorna eller näbben? ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Räcker det inte med svarta kors på vingarna? Kamouflaget var väl ungefär samma som skinnets färg på originalet? :)
Andreas Grewin
Kontakt:

Inlägg av Andreas Grewin »

Underbart bygge! Har goda minnen till de tidningarna "Allt om dinosaurier"

Men jag måste faktiskt hålla med föregående talare att varför äta fisk när det finns gott om mumsiga soldater att festa på ;)

Stora hakkors på vingarna känns ju som en självklarhet :D Kanske utrusta den med en Stuka siren så att den tjuter också när den dyker!
Joakim Hultman

Jag är rädd för att min Pteranodon ska bli en civil rackare. Har länge haft idén med fisken och vattnet i tankarna.

Men efter denna ska det definitivt bli någon krigisk Sturmdino. :)
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Supercoolt. jag visste faktiskt inte att Airfix släpt en pteranodon!

Och Ray Rimells dinosauriebok. Riktigt rånördigt. Jag vet, för jag har den själv. :lol:

Jag borde kanske ta tag i några av de dinosaurmodelllern jag har liggande på hyllan ... men ... nä ... det får bli när jag går i pension ...
holst

CU@C4
Joakim Hultman

Lurifax skrev: Och Ray Rimells dinosauriebok. Riktigt rånördigt.
Rånördigt är det enda rätta. 8-)
Skriv svar