Lav-25 1/35 "Piranha" Klar sid 5.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: Lav-25 1/35 "Piranha" Kanontornet primerat!

Inlägg av easy_company »

Ok, tack för tipsen. Ja det är väl därför man lägger upp en byggblogg av ett projekt för att få höra tips och kommentarer och man hoppas ju då att få några sådana med. :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
easy_company

Inlägg av easy_company »

Nu gör jag diverse bättringar på kanontornet med bla spackling av undersida samt slipar jag bort lite gjutskägg här och där men jag kämpar på :D
Bild
Bild
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Hey ser kalas ut....

Det robin säger fungerar......Man tar bilder på sina sina egna bygge o kollar....shit missat en sak...samt ser fel...mistag mm...man e ju sin värsta kritiker o ser vad man kan förbättra....

kan vara llat från ett fingeravtryck, hårstrå, fel färg på en detalj, ja helt fel som man inte gillar o se rpå bilden, man blir objektiv på sitt eget bygge o ser saker man kan fixa o vet att man kan fixa......easy peasy.....sen såklart....m,an drar en gräns som jag fått höra av mattias (Matt_Public på IPMS götet en grym kille som hjälpt mig massor samt avslappnat tänk) Its Only A Model ;) det kommer fler modeller o man lär sig....

jag har bara hållt på i 2-3 år ... o lär mig fortfarande massor.....galet kul .....så kör hårt...ta foton betrakta jobben...sen publöicera det ger sjukt mkt.....

samt en viktig sak...är ingen pansar kille..men tycker det ser kalas bra ut allt.....så jobba på bara.... ;)

btw en bild som får en o chilla lite...brukar ta till den ibland ;)
Bild

Modellbygge ska vara kul o avslappnande...det är en konstform med ......tolkning av saker man ser själv ;)
easy_company

Re: Lav-25 1/35 "Piranha" Förbättringar av kanontornet pågår

Inlägg av easy_company »

Hej, ja det var ett bra tips som Robin delade med sig av måste jag säga och även du Mal_Belford ska ha tack för din kommentar och din feedback det var en rolig bild du hade :)
/Henrik Persson
easy_company

Re: Lav-25 1/35 "Piranha" Förbättringar av kanontornet pågår

Inlägg av easy_company »

Fälgarna har fått en dos av vallejos Surface primer.
Bild
Mal_Belford

Re: Lav-25 1/35 "Piranha" Fälgarna primerade.

Inlägg av Mal_Belford »

Halloj......

E rätt nyfiken hur går det......fått till mera gjort :)...
easy_company

Re: Lav-25 1/35 "Piranha" Fälgarna primerade.

Inlägg av easy_company »

Hej där, ja jag har fått lite mer gjort på den och jag ska grundmåla den så det kommer snart fler bilder :) En fråga Mal, ska jag putsa bort dom lodrätta skarvarna på däcken?
/Henrik Persson
easy_company

Re: Lav-25 1/35 "Piranha" Grundmålad!

Inlägg av easy_company »

Efter några om och men så är Lav:n nu grundmålad, det här med att fota under byggets alla moment var ett bra tips för då får man verkligen se de brister som finns på modellen och som måste förbättras. Som på dessa foton såg jag att grundfärgen inte har kommit åt överallt :o
Bild
Bild
/Henrik Persson
Mal_Belford

Inlägg av Mal_Belford »

Sådärja....ser kalasbra ut...som sagt du ser dem sakerna som behöver fixas....det är easy peasy.....

Det där m däcken....ush e kass på pansar....googlade lite på Lav-25 http://www.primeportal.net/apc/dan_hay/ ... php?Page=5

Om den länken är till hjälp....
nån annan får fylla i :)
easy_company

Inlägg av easy_company »

Tackar så mycket och tack för din länk, den gav mig flera svar :) som sagt easy peasy ;)
/Henrik Persson
Skriv svar