Mals A6M2 Tora Tora Tora.....
-
Re: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....
Du kommer o köra m den är jag säker....det är skillnad.
-
-
Q: How on earth did you manage that nice paintwork ??
A: I used retarded paint ...
Sorry, couldn't resist the temptation ...
/ Robin
A: I used retarded paint ...
Sorry, couldn't resist the temptation ...

/ Robin
Mycket snyggt byggda navigeringslampor!
-
Tackar
kan behövas nu..........suck.....
Nu så loop antennen...den är på tok för tjock...helt off i skalan...så den ska scratchas...eller rättare sagt den är klar....ingen bild...
Siktet är i klarplast....siktesglasen är sedvanlig ordning på tok för tjocka, klippte bort dem skulle börja snygga till allt...japp ett sjunkmärke på sidan samt utskjutningsmärken djupa såna...insåg att det gär siktet jobbar jag inte på....den går fetbort o ska inte in i min kärra....lol...så ska scratca nytt sikte...har gjort revis till tyska kärror så ska nog gå detta med...
Kollat lite på referens material....Type 98 model 1kallas de..

så ska nog få till bättre....lite mek men terapi....exempel på revi till min fw190 jag gjorde....

Mitt internet ligger nere så fått köra genom mobilen lol...
kan behövas nu..........suck.....
Nu så loop antennen...den är på tok för tjock...helt off i skalan...så den ska scratchas...eller rättare sagt den är klar....ingen bild...
Siktet är i klarplast....siktesglasen är sedvanlig ordning på tok för tjocka, klippte bort dem skulle börja snygga till allt...japp ett sjunkmärke på sidan samt utskjutningsmärken djupa såna...insåg att det gär siktet jobbar jag inte på....den går fetbort o ska inte in i min kärra....lol...så ska scratca nytt sikte...har gjort revis till tyska kärror så ska nog gå detta med...
Kollat lite på referens material....Type 98 model 1kallas de..

så ska nog få till bättre....lite mek men terapi....exempel på revi till min fw190 jag gjorde....

Mitt internet ligger nere så fått köra genom mobilen lol...
Hej Mal, snyggt arbete du får till på kärran.
Brukar inte vara petig för fem öre men ska det vara så pass knallgrönt glas på vingspetsen? Tycker mig sett att dylika glas brukar vara mer blågröna och eftersom du lägger ned så mycket energi på allt annat så... nåja. Eller så var det faktiskt så ljusa glas på den tiden, inte vet då jag.
Brukar inte vara petig för fem öre men ska det vara så pass knallgrönt glas på vingspetsen? Tycker mig sett att dylika glas brukar vara mer blågröna och eftersom du lägger ned så mycket energi på allt annat så... nåja. Eller så var det faktiskt så ljusa glas på den tiden, inte vet då jag.
Stellan Schroeder Englund
Hej,
Din modell blir verkligen toppklass. Jag håller med om att du borde ställa ut den på 08-open.
/Anders
Din modell blir verkligen toppklass. Jag håller med om att du borde ställa ut den på 08-open.
/Anders
-
Tackar....
Sett gröna lampglas på dem kärror...var inne på samma sak m mera blåa hållet på dem gröna....
Jaja...nu e den grön iaf so be it
..kanske inte 100% rätt, close enough for me.......som sagt lite fattigt m info om dessa kärror, så googlande blir det en hel del utav. Så hittar det man söker....
Sett gröna lampglas på dem kärror...var inne på samma sak m mera blåa hållet på dem gröna....
Jaja...nu e den grön iaf so be it
..kanske inte 100% rätt, close enough for me.......som sagt lite fattigt m info om dessa kärror, så googlande blir det en hel del utav. Så hittar det man söker....
-
Japp...fått förklarat för mig.....Stellan....den ska vara blå...
Iom japsarna hade bara gula ljus då....
Jag sneglade på en retaurerad kärra....
Ska fixa det...har fler vingspetsar.....
Iom japsarna hade bara gula ljus då....
Jag sneglade på en retaurerad kärra....
Ska fixa det...har fler vingspetsar.....
F´låt..ville inte skapa mer jobb, bara att det skulle bli så perfekt som möjligt när du ändå sliter. Räcker det inte att lägga på ett nytt lager färg på glaset?
Stellan Schroeder Englund