- Jo, och till saken hör att jag målar allt med pensel. Jag äger inga sprayverktyg, och tycker dessutom det är ritkigt trivsamt att sitta och pilla länge och väl med målandet. Men det blir förstås aldrig perfekt.Som du säkert noterat själv så ser den lite grov ut i färgen runt rutorna men jag tycker att du fått till ett fint helhetsintryck på maskinen.
- Jepp, jag testade en del med vitbalansen, och det här var bästa resultatet jag lyckades komma fram till. Ska köpa lite andra lampor till nästa gång, och prova hur närheten till uteljus också påverkar resultatet. Återkommer förstås med resultat.Vad gäller ljusets färg så kan det löna sig att mecka med vitbalansinställningarna i kameran redan när man tar bilden och slippa greja för mycket i Photoshop i efterhand, speciellt om man tar vanlig jpeg så kan det vara svårt att få till. Prova igenom de inställningar som finns i kameran och kör sedan på den som du tycker ger bästa resultatet.
- Bra tips. Jag ska leta upp någon bra bakgrundspapp först bara, som täcker hela fotoytan. de medföljande nylondukarna var värdelösa, med vikveck till förbannelse.Om du är hemma i Photoshop skulle du kunna försöka dig på att ta bort skarven mellan papperna. Använd spot healing penseln. Det borde funka.
- Jorå, det är noterat. Jag antar att jag är lite extra stolt här, eftersom jag ändå lyckats få ihop utblåsen så de ser skapliga ut. Men det är roligast att bygga rakt ur låda tycker jag.Ett tips, om du bara bygger lite då och då så undvik för mycket krånglade med "korrekthet" typ scratchande och radarpuckar av suddgummi. De riskerar att sänka bygget.
- Det är lite plockat från det medföljande dekalarket, och lite från ett Gripen-ark. "Danger"-texterna kommer från en F18 Hornet. Just den här versionen har väldigt lite märkningar och var därför lätt att fixa till. det som fattas är lite specialtexter undr kåpor och liknande, men de skulle nog egentligen inte synas när allt sitter på plats. Jag kan nämna att KSP-installationerna också är scratchbyggda. Riktigt kul att göra.Varifrån har du fått dekalerna?
Tack ska ni ha!