Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
aln63 skrev:Hej,
... och tack för alla kommentarer.
Magnus: Jag använde vitlim för att få till isolatorer (eller vad det nu kan vara) på antennen. Det funkar super och kommer att vara min metod framöver.
Jag läste föresten i ett annat inlägg att du numera använder något annat spackel än Milliput!!! Vad kan det vara?
/Anders
Kul att vitlimmet funkade!
Spackel: jag kör mest med Hagmans enkomponent numera. Tyvärr så krymper det lite som alla spackel med lösningsmedel i men det uppvägs av enkelheten: man slipper knådandet. Stor tub för några tior på Mekonomen!
aln63 skrev:Jag har en gammal tub Tamiya grön. Han det vara något liknande eller har Hagmans andra fördelar (förutom de ekonomiska).
/Anders
Vet faktiskt inte. Kanske lite "hårdare" eftersom det trots allt är avsett för att spackla karosser på fullskalabilar med men det är bara en gissning, har aldrig provat Tamiyas variant mer än den vita som jag tycker blir alldeles för mjuk och porös när den torkat!
Oj, jösses! Fin som attan! Realism på mycket hög nivå! Förutom det välförtjänta beröm du redan fått, vill jag gärna lyfta fram chippningarna. Klockrena!
Härligt Anders!
Den där typen av målningsjobb, att avbilda reparationer och delvisa ommålningar, hör till det svårare man kan ge sig på.
Kul att se dig tillbaka som aktiv modellbyggare igen.
Uffe
Tack Uffe!
Just nu är det väldigt roligt att bygga. Nästa modell blir en dubbeldäckare från Wingnut Wings .
Redan nu har jag lite att ta med till open i år.
/Anders