Tamiya 1/72 F4U Corsair

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
aln63
Namn: Anders Lindgren

Tamiya 1/72 F4U Corsair

Inlägg av aln63 »

Hej,
Nu har jag kommit en bra bit in i mitt nästa projekt som är en Corsair i skala 1/72. Modellen är fin utan en massa extra men jag kunde inte hålla fingrarna i styr utan köpte resin flaps.
För utom det så har jag lagt till lite tändkablar till motorn, säkerhetsbälten från Eduard och lite scratchbyggda detaljer bakom motorns kylflaps.
Bild
Bild
Bild
Bild
/Anders
Stefan Eriksson

Re: Tamiya 1/72 F4U Corsair

Inlägg av Stefan Eriksson »

Ser bra ut Anders !
Denna har jag byggt 2 av, en av de bästa modeller i 1/72 rakt ur lådan man kan ge sig på anser jag, vad gäller passform, detaljering och korrekthet. Fräck med resin klaffarna, har tittat på dem också.

Tamiya har gett ut en tidig F4U-1 med birdcage canopy, den planerar jag bygga..

Stefan
aln63

Inlägg av aln63 »

Tack Stefan,
En birdcase är ju mycket jobbigare att maskera huven på :-/
Men det är coola maskiner.
Jag har hittat ett roligt dekalark från xtradecal med en del lite ovanliga målningsalternativ.
/Anders
aln63

Inlägg av aln63 »

Hej,
Det har inte varit så mycket bloggande på sista tiden :? . Men nu är den klar. Det blev en Corsair från Nya Zeeland. Förebilden är ett flygplan som byggdes samman av två skadade kärror (däran den något märkliga målningen).
Bild
Bild
Bild
Bild

/Anders
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Snygg som tusan! Väl utfört!
aln63

Inlägg av aln63 »

Hej Henrik,

Tack för det :-)
/Anders
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Riktigt trevligt som vanligt Anders! Inte helt lätt att göra något snyggt av USN-målningarna i blått, det blir lätt lite mörkt och dött men den här får med beröm godkänt! Korsningen av två scheman skänker ju lite extra intresse dessutom!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Ser ut som en mycket tät formationsflygning, det där! Mycket snygg målning och trevligt och ovanligt val av märkning. Önskar jag kunde komma igång med en av alla otaliga Corsairs jag har i lagret.
Stellan Schroeder Englund
Stefan Eriksson

Inlägg av Stefan Eriksson »

Snyggt !! Detta gillar jag.
/Stefan
aln63

Inlägg av aln63 »

Hej,
... och tack för alla kommentarer.

Magnus: Jag använde vitlim för att få till isolatorer (eller vad det nu kan vara) på antennen. Det funkar super och kommer att vara min metod framöver.
Jag läste föresten i ett annat inlägg att du numera använder något annat spackel än Milliput!!! Vad kan det vara?

/Anders
Skriv svar