NU har jag en bautastor uppdatering för er
Arbetet på utblåset fortsätter....
Jag tunnade ut kanterna runt reverserings slittarna...både plasten....
... och resinet. Jag var tvungen att Dremla bort lite detaljer från resinbaken... iof var det inga grejer som jag sett på referenserna, allt de gjorde var att skymma sikten. Om man titter in snett framifrån så ska man kunna se ut genom utblåset och det är bara en tunn kant där.
Sedan detaljerade jag lite med plasticard på framkanten av slittsen.
Och lade till de här små pryttlarna på utblåset, jag har inte en aning om vad de är för något men de är där
NU tyckte jag det var dags att limma på vingen...riktigt bra passform faktiskt, antagligen ända stället med bra passform

Profilen börjar bli bekant nu va?
Passformen på buken var en annan historia dock, jag har ingen annan att skylla på än mig själv, jag var osmidig när jag sågade loss buk resinet från gjutklossen
JAg målade "kalkon fjädrarna" i Alclad exhaust metal, utsidan i Alclad Steel och White aluminium på detaljerna....Dags för en torrpassning!
EBKn målades i ALclad Exhaust metal och ringarna i Steel. JAg vädrar inget hör då grejerna kommer sitta djupt ine i flygkroppen så man kommer inte kunna se i alla fall
Baken målades i Steel och den övre reverseringsklaffen limmades på i ett lite hängande stuk.
Då var det bara att sätta ihop utblåset och limma på baken! Pass formen var riktigt bra och baken verkligen klickade på plats!
En liten torrpassning av stjärtfenan får avsluta uppdateringen
Rullar ju på bra det här
Här näst blir det en del slipande å spacklande igen....
Limma lugnt!