Presentation
NI har säkert redan sett lite omdömen tidigare...särskilt på britmodeller, men här kommer min dom
Först en titt på vad jag tyckte behövdes till modellen....
En knall pall, det kommer två i lådan men de ser inte rätt ut så jag beställde lite resin från Rebellen...den är till ESCI modellen...men hur svårt kan det vara att modda den?
Sedan ett måste, Masters svarade mässings pitotrör och alfagivare! MUMS!!!
Resin hjul, de som kommer i lådan e inte så bra...särskilt inte noshjulen.
Och slutlgen en RAT för det kommer inte någon i lådan...
Härnäst själva innehållet i lådan, 9 glada gjutstammar med massa delar!
Efter att ha noggrant kontrollerat alla delar ... finns det några improvents som behöver göras, men mitt allmänna intryck är att det är väl utformad och delarna känner verkligen trevligt!
De saker som missats är vapnen, de bärraketer, antenner för alla versioner och en RAT ....
Detta är en ganska dyr kit, på 695 svenska kronor! Och jag är ledsen, Tarangus, men jag tycker det är svårt dyrt för vad du får i lådan.
Kvaliteten är bra men inte utmärkt, och det finns massor av misstag ... bara inse det det är inte ett Tamygawa, men det är prissatt som sådan!
Jag tror Tarangus vill kompensera för sina investeringar snabbt ... men det här är inte rätt sätt, ett pris närmare hälften är närmare vad det är värt, sälj det till det priset och
det skulle sälja som smör! När Hasegawa började sälja deras 1/48th skala Draken så gick den för 450kr när den kom ... Jag köpte 4 på en gång! komme rinte hända med Tarangus modell om de inte
sänka sin prislapp ..... rejält!
Nog med skäll på Tarangus, de har gjort ett sjujäkla jobb och de ska ha all heder för det!
NU ska här byggas!
Jag började med sittbrunnen...ser lite tom ut i aktre skottet, blir lite scratchande där då.
Sedan provade jag resinstolen...och den passade inte alls

ESCI modellen var nog lite fetare tror jag bestämt.
Lite pryttlar limmades på sidorna inne i brunnen....jag gillar hur kroppen är delad.
Eftersom jag ska göra en Di så rensade jag högersidan på insrumentbrädan för att smälla upp en fet MFD där sedan
Med lite kirurgi så fick jag stolen att passa.....ca 1mm på sidorna och 2mm i botten så den inte stack up i huven
Hmmmmm...jag trodde resin RATen skulle passa...men icke!
Med luftkanalerna på plats så ser ni hur mycket utrymme det egentligen finns att göra raten i

Blir å scratcha här också.
Här är huvudvingen, hade varit gott med separata roder......men men
Oki, bara å kapa då...bäst att göra det innan man limmar ihop vingarna.
Sedan limmade jag in hjulhusen.
Här var det inte så kul, flapsen på kanarderna har inte rak bakkant utan de ska vara lutade.....måste ha blivit en miss i kommunikationen med de som gjorde formen för Tarangeus egna ritningar visar hur den ska sitta egentligen.
LIte mätande och räknande gav att den är 1.6cm lång in vid kroppen...så det var bara att märka....där rök vortexgeneratorn, det ska förresten vara två på JA..
Så, lite sågat.... får spackla de linjer so är fel sedan
Nu är bygget officiellt inlett!
Limma lugnt!