Först ut var Airfix Westland Lynx Mk 90B i 1/48 i danska färger:

Den följdes av ännu en efterlängtad Airfix, Gloster Javelin FAW 9, även den i 1/48:

Back to basics, Hasegawas 1/48 Draken, men denna gång en J 35A i provkamouflage från 1961:

Mer svenskt, men av annat stuk: Revells Lancaster i form av en Tp 80 med hjälp (nåja...) av Top Guns resinset. 1/72 denna gång.

Monograms gamla F-111, inköpt 1983, blev äntligen byggd tack vare Uffes Monogramutmaning. 1/48, vilket innebär att det är en stor sak:

Ett test av olika vädringstekniker, Zvezda/Italeris MiG-27 i indiska färger, 1/72.

Sommarbygget blev Airfix Spitfire XII i 1/48:

Sedan var det dags att avsluta ett gäng surdegar. En riktigt stor sådan var Airfix Nimrod MR2P i 1/72. Modellen som höll på att knäcka både Airfix och de flesta byggare som gav sig på den. Men den är helt klart bättre än sitt rykte.

En annan, betydligt mindre kärra som blivit liggandes halvfärdig var Eduards Aero L-39 i 1/72 i ukrainsk märkning. Hade nästan glömt den, det kommer fler bilder. Ser förresten nu att nosstället behöver lagas.

Ännu en surdeg resulterade i det av årets byggen som jag är mest nöjd med: KP/Eduards Su-22M-4 i ungersk kostym. 1/48:

Ett snabbygge: Special Hobbys J 28B Vampire i 1/72:

Tarangus Saab Safir i 1/48 måste förstås byggas!

Mot slutet på året blev det lite andra skalor. Revells DC-9 från 1968 i 1/120 med dekaler från Lima November:

Eduards MiG-21MF i dubbel upplaga, 1/144 denna gång. Smått, men väldigt gott! Först en hajtandad tjeck:

Och sedan en slovak:

Sist, och minst: Revells P 51B Mustang som J 26:

Allt som allt 16 byggen, en mer än förra året om jag inte minns fel. Ännu mindre konsekvens utlovas inför 2015, liksom ett gäng Miggar. Här en teaser på vad som komma skall den närmaste tiden, de byggen som faktiskt pågår i mer eller mindre intensiv form. Gott nytt byggår!