AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci) färdig s. 16

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)

Inlägg av Janne.S »

Dags för ett avbrott...

Är lite less på slipandet och spacklandet nu så jag tog och fixade lite andra moment istället...

Resin hjulbrunnarna från Maestro behövde lite utrymme så först slipade jag ner detaljerna i de övre vinghalvorna..

Bild

Sedan limmade jag in brunnarna i den nedre vinghalvan...som även behöver lite ristade panellinjer :P

Bild

Härnäst så vaqr det dags för luftbromsarna.

Mysiga små ets gick in i luftbromsbrunnarna utan knussel...

Bild

Bild

Och lite origami ochg superlim senare så hade jag själva luftbromsarna fixade....söta små saker :D

Bild

Bild

Detta om detta...åter till slipandet :P

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

Härligt bygge! De där etsade detaljerna gör verkligen mycket för helhetsintrycket. Kräver sitt tålamod dock :)
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

TAck Kalle :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Pål Björkman skrev:
Sten Ekedahl skrev:
Janne.S skrev:JAg har även squadrons vita spackel...det är väl något liknande milliput, annarsa kör jag med Tamyias vita spackel.

För övrigt håller jag just nu på och provar Tamiyas vita spackel. Tycker att det är skit! På tok för lös i konsistensen (för mycket lösningsmedel), torkar långsamt, krymper väldigt mycket och är hårdslipad. Blir ingen mer sådan inköpt! :evil:
Sten. Du använder det på fel sätt :-) Du får plocka fram gamla kunskaper. Produkten är ju i praktiken samma sak som TipEx som vi använde på 80-talet. "Först grovspackel och sen TipEx". Tamiyas vita läggs på i tunna lager och fyller minsta hålighet. ex luftblåsor i resin. Späs med etylacetat och slipas sidenmatt.

"Snövit" ;)
Förklarar saken. Gillade aldrig att använda Tipex heller.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Janne.S skrev:Dags för ett avbrott...

Är lite less på slipandet och spacklandet nu så jag tog och fixade lite andra moment istället...
...

Underbart, Janne!
Ju längre du kämpar dig igenom ESCIs gamla monster, desto större chans att någon äntligen aviserar en ny Viggen i 1/48! :D ;)
Så bara att du fortsätter...
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Tack Anders :D

Ja, skulle inte förvåna mig :P Efter jag konverterade min Sufa i 1/48 så dök det upp 2 stycken, Hasegawa å Kinetics :P
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Bild
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Och hur många spillde ut sitt kaffe där? Mwahahahahaha
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Åh vad ball! Dricker inte kaffe så det var inget problem...
Stellan Schroeder Englund
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

ROFLMAO!

Släng upp den på ARC så får vi se att folk kommer efter dig med grepar å facklor!
Skriv svar