Projekt 701 Nikolaj Gogol

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Projekt 701 Nikolaj Gogol

Inlägg av Lennart 12 »

Tack för intresset och vänliga ord!
Det kändes lite pyrt" att såga sönder min Whiskey nu när jag äntligen har en sådan. Så jag satte sågen i min K-19 i stället Hotel klass. En av det fulaste ubåtar som Sovjet haft i mitt tycke.
K-19 var ju inblandad i en allvarlig olycka också.

Och så en bild på ett rejält bärgningsfartyg. Vasiliy Golovn, den gillar jag . Skall se om jag lyckas få tag på en Smith Roterdam modell, borde gå att använda skrovet från en sådan/ Lennart

Bild
Bild
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Var tvungen att prova det målade, men ej färdiga kranarna på plats.Har även målat ventilerna/fönstren på bryggan samt några radomer./Lennart
Bild
Bild
Knajd

Inlägg av Knajd »

Det blir bättre och bättre! Vilken färg är det du använt till kranarna och är det Zvezdas Hotel?
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Det är Zvedas Hotel, var endast påbörjad . Färgen till kranarna är en mix av Humbrol 119 Brun, 153 Röd, och 154 Gul. Jag blandade till jag tyckte det såg bra ut. Ville ha en Orange som gick lite i brunt. Ungefär som Svedalas gamla väghyvlar :)
Tack Knajd/ Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Smooth operator" Triton 2 på plats , och färdig för nya "forskninguppdrag " / Lennart
Bild
Plastn3rd
Namn: David

Inlägg av Plastn3rd »

Grymt Lennart, såg att det fanns en plastmodell av Smith Rotterdam ute på Tradera för någon dag sedan minns inte pris dock ;) Själv knåpar jag vidare på AA resin släpet utan beskrivning .. mycket gissningslek och ihop parande :)

/david
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Inlägg av Johan i Hok »

Gillar ditt bygge! Gillar också att Vassilij har en rejäl isbrytarstäv då jag nyss varit på en veckas isbrytarutbildning :lol:

Johan i Hok
Som gärna hade sett en modell av Svedalas väghyvlar .........
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack David och Johan :)

Borde nog haft en sådan stäv på denna också Johan, men det får duga så här. Tänkte som sagt ta stäven från min ryska isbrytare först, men den var för liten.
Och det kan vara trevligt att bygga den i framtiden också.

Du får nöja dig med en gul Nordverk Johan !

Lennart
Bild
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Lite Gogol" så här på juldagen till glöggen! Jag ville ha effekten av slitage och att man skall bättringsmåla lite här och där. Under 70 talet såg man ofta i öst stats hamnar framförallt sovjetiska fartyg med stora orange färgade blaffor på skroven. Eller en massa gråvita fläckar här och där. Kranarna är färdigmålade och monterade . Nu skall jag börja måla liv flottar och andra smådetaljer. Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Ball!
Se upp med kranarnas färg. Det ser ut som de röda fläckarna på skrivsidorna är blekta, medan kranarna ser monokroma ut.

Uffe
Skriv svar