Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B skrev:Den ser fin ut. Det är nästan så man önskar att man kunde bygga flyg i den skalan. Jag får håll mig till Hellers gamla.
Det är inte så mycket svårare än 1/72. Vissa skulle t.o.m. vilja påstå att det är lättare.
Jag är i.o.f.s. inte helt säker, då jag inte byggt färdigt något flygplan de senaste 18 åren....
Björn B skrev:Det är psykologiskt. Jag kan bara inte känna något intresse för flyg i den skalan. Det är knappt att jag tittar på dom på modellutställningarna.
Är det bara 1/48 du har problem med, eller allt som är större än 1/72?
På sätt och vis förstår jag känslan. Jag hade något liknande när jag byggde som barn och tonåring. Tyckte att 1/48 var slöseri med plats. Dock så kom jag på bättre tankar när Max hade sin stora rea någon gång på slutet av 90-talet. Nu är det nästan tvärt om. Har svårt att finna intresse i 1/72. Inte så förtjust i 1/32 heller.
Nej det är bara 1/48 flyg. Fordon funkar i den skalan och 1732 flyg skulle jag kunna tänka mig att bygga om jag haft plats.
Jag tror allt är Escis fel. Jippie en stor modell men vilken besvikelse när detaljerna nästan var sämre an en 1/72 modell, eller kanske samma dåliga detaljering men mycket synligare