Ett bakofram band kan jag acceptera, allra helst om det finns en liten beskrivande text som förklarar varför det är så.
En i övrigt "oskadd" vagn med spretande bärhjul är svårare.
Ett bakvänt band fungerar ju även om det inte är enligt "manualen" för fordonet, bärhjul som vinglar åt alla håll är en annan sak.
En mekanisk skada, t.ex. brott på bakaxeln på en Bantam jeep ser lite annorlunda ut än ett bakhjul (höger) som sitter löst efter ovarsam transport
Dito för bärhjul, ofta med Tamiyas poly-caps, som spretar åt olika håll.
Brister en torsionsfjäder så kanske hjulet kan råka haka upp sig i "svävande" ställning (tryckts upp av någon bula och sen inte kunnat
svänga tillbaka, hjulen väger ju några kilo men skulle kunna hända),
om torsionsarmen lossnar eller hjulet lossnar från torsionsarmen så
kan det bli snett.
Om nästan alla bärhjul är på väg åt olika håll UTAN att vagnen säckar ihop på den sidan så är det liiite mysko.
Mekanik kan gå sönder men då ska det vara konsekvent genomfört.
/ Robin