Pansarterrängbil XA-180 hjälp

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Pansarterrängbil XA-180 hjälp

Inlägg av Lars Befring »

Sitter och flyttar ettor och nollor och undrar en sak om SISU-vagnen

"lådorna" mellan hjulen, är det någon som vet vad dom används till och om jag har gjort dom rätt?

Bild
Bild
Bild

eller om det är något annat i grundformen som är fel?

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: Pansarterrängbil XA-180 hjälp

Inlägg av Nicklas Karlén »

De främre är delar av bränsletankarna. Påfyllning sitter uppe på taket. Den bakre som bara finns på vänstersidan är jag inte säker på (det är 20 år sedan jag åkte SISU i Bosnien) men borde vara tank för hydralolja. På samma ställe på högersidan sitter vinchen.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Tack Nicklas!

Misstänkte att man ville ha bränslet på utsidan.

och dom känns lagom stora/djupa?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Djupet på tanken ser ju rätt OK ut. Den går ner något mer än fronten så det är nog bra. Jag tror däremot att du ska kolla på vinklarna på tanken. På de bilder jag har, samt en pappersritning jag har så är vinklarna lika på framsidan och baksidan av tanken och det ser ut som du inte har det på din CAD bild. Jag tycker nog att vinklarna på det som jag tror är hydrauloljetanken är de samma som bränsletanken men inte lika djup.

Jag tycker att denna bild visar det rätt bra.

Bild

Här är några bilder till på både bränsle tank och hydraultank.
Bild
Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar