Det fanns lite till som man antingen kunde maska och måla alternativt använda dekaler till. Och dekaler tycker jag stadigt allt sämre om, dessutom passar de inget vidare i min nuvarande målningsstil där väldigt mycket av vädringen går på direkt i målningstempot (jaja, jag ser också de där gula vingframkanterna men se det som ett olycksfall i arbetet, jag måste göra något åt dem innan jag är klar

Röda linjer ling ammoluckorna...

...maskas och målas noga med en tunn pensel och stulen monsterfärg (från mina barn) från Vallejo. Jag vågade inte måla under med vitt men det funkade rätt bra ändå, några tunna lager där det fick torka hjälpligt emellan så täckte det bra nog!

När ändå den tunna penseln var ute och luftade sig så bestämde jag mig för att även måla de tecken som fanns på klaffen, vad de nu än betyder. Känns det för övrigt inte rätt japanskt att måla tecken? Med två remsor tape för att malla in storleken och en stadig hand så målade jag dem först med Vallejos "Foundation white"...

...och fyllde sedan i med mer av den röda monster-färgen.

Inte så svårt som jag trodde det skulle vara...

...och enda sättet jag kunde komma på som garanterade att det inte skulle synas någon dekalfilm!

Till slut så finns det en färdig uppsättning landställ att visa!
Hälsningar
Magnus