WNW verkstadt

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Pål Björkman

WNW verkstadt

Inlägg av Pål Björkman »

Hurra!
Vinterkvällarna är räddade!
Bild
Riggtråd, fästpunkter och vantskruvar. 0,15mm fiskelina, 0,3 mm mässingrör och etsade vantskruvar från RB kommer hålla mig sysselsatt den mörka tiden.
Bild
Valfiskarna är snälla! De kräver bara 14 st vantskruvar med 28 fästöglor vardera. Sen kommer Rumplern som behöver 38 vantskruvar och 76 linor med fästöglor. Till sist 2 st DFC med 36 vantskruvar vardera.....Nån som vill ha legojobb?

Tur att jag är van....
Bild
..bara 62 st vantskruvar = 124 fästöglor = 124 st 1x 0,3 mm bitar mässingrör.

"They coming to take me away ha ha"

P.S De två DFC satserna trumfar allt WNW släppt hittills! De är Kanonbra!! D.s

/Pål
Robin Nilsson

Re: WNW verkstadt

Inlägg av Robin Nilsson »

:shock: Jag blev allvarligt oroad för din mentala hälsa först men sen såg jag att det var skala 1/32 och inte 1/72 :D
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Pål, jag är så glad så glad för din skull!

Kul att du bygger en Rumpler C.IV: jag byggde ju en Rumplerkopia av en Tiger Moth i 1/32, den kärran som användes i Lawrence av Arabien. Vi kan ställa upp dem tillsammans för att jämföra.
Stellan Schroeder Englund
BjarneS

Inlägg av BjarneS »

Min första byggsats var Airfix Roland, så jag är bra sugen på Wingnötternas tidiga dito. Ska bli intressant att följa dina byggen.
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

Robin Nilsson skrev::shock: Jag blev allvarligt oroad för din mentala hälsa först men sen såg jag att det var skala 1/32 och inte 1/72 :D
:lol: Jaa du - Det är något enklare i 72. 0.08 mm fiskelina och 0.10 rörbitar som vantskruv = inga öglor ;) /Pål
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

Stellan skrev:Pål, jag är så glad så glad för din skull!

Kul att du bygger en Rumpler C.IV: jag byggde ju en Rumplerkopia av en Tiger Moth i 1/32, den kärran som användes i Lawrence av Arabien. Vi kan ställa upp dem tillsammans för att jämföra.
8-) Ja den skämdes inte för sig så varför inte. Flyg över en dag så fotar vi eventet ;)
Pål Björkman

Inlägg av Pål Björkman »

BjarneS skrev:Min första byggsats var Airfix Roland, så jag är bra sugen på Wingnötternas tidiga dito. Ska bli intressant att följa dina byggen.
Tack Bjarne.
Ja det är väl få byggare som var med när den byggsatsen kom, som inte har både den och förebilden i upphöjd position. WMW varianterna är jättefina och lätta att bygga. Fortsättning följer. /Pål
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Nog snack och drömmerier Pål.
Nu vill vi se resultat!
Uffe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Pål Björkman skrev:
Stellan skrev:Pål, jag är så glad så glad för din skull!

8-) Ja den skämdes inte för sig så varför inte. Flyg över en dag så fotar vi eventet ;)
Taget! Vi planerar in en session när din är klar ;)
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Herrejösses! Än en gång inser jag hur smidigt det är att bygga jetflyg.
Skriv svar