Robin Nilsson skrev:... och försöka införliva områden där det bor kinesisktalande .....
Det verkar inte vara ett nödvändigt krav, med tanke på diverse obebodda öar. Det räcker förmodligen med olja eller andra naturtillgångar. Eller bara med att det är territorium. Klassisk imperialism från en förment antiimperialistisk stat, m.a.o.
Det spelar uppenbarligen ingen roll vilken sorts imperialism det är...
Det är nog vanlig girighet som ligger bakom, mycket vill ha mer eller hur det nu heter
Erbjud dem att bli kund till deras tjusiga fiber under förutsättning att de drar kabeln fram till huset. Annars 'no deal', det är ju som om mataffären skulle ta inträdesavgift för att man ska få komma in och handla ....
Det är precis det jag tänker säga till dem. Det är ju helt makalöst att jag skall betala 20000 så de kan sedan sälja mig en tjänst för 700-900 spänn i månaden.!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Varför inte prova följande metod på säljaren, jag gjorde det med framgång vid ett tillfälle när någon envis nasare försökte pracka på mig något - han blev helt ställd:
Jag upplyste vänligt och tjänstvillgt att jag debiterade 1350:- per påbörjad timme, exkl moms och sociala avgifter, för min tid, med minimidebitering på tre timmar vid första tillfället, samt att jag gärna stod till tjänst så fort jag fått hans faktureringsuppgifter och en formell beställning.
Förresten, varför flyttades hela den här tråden till "off topic"? Det var bara de sista inläggen som var ur spåret (ja, ganska mycket urspårat i och för sig ).
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Förresten, varför flyttades hela den här tråden till "off topic"? Det var bara de sista inläggen som var ur spåret (ja, ganska mycket urspårat i och för sig ).
Du har snappat det hela i din sista mening Sven och jag sitter inte och klipper upp trådar.