Tja Mal. Det vet jag. Jag åter kommer med svar. Tack för din troende i mig.Mal_Belford skrev:Set en del av dina jobb sen tidigare o mkt mkt hög nivå på måleri och vädring samt val av händelse i dina dioramas, det gör att det sticker ut helt.
beundrat dina jobb Charles samt inspirerande att se, som vanligt följer en följfråga....
hur gör du asfslten???? Ser galet snyggt ut o kanten till gropen....
Har ju själv upptäckt det där m dioramas som du redan vet o ät helsåld på dem o figurer...
The tales of two 'Technicals' Libyan Pick-ups
Re: The tales of two 'Technicals' Libyan Pick-ups
Ok. Here goes. Jag gjorde vägen så här. Metoden är exact som jag gjorde på min andra dio, 'close contact'.
1. Basen är helt enkel vit frigolit.
2. Sen täckte den med fin sand papper. Kommer ej ihåg vilket siffror det var. Jag bara tog den som kändes bra.
3. Sen grävde ut den området som jag ville hålet skulle varit. Man får bestämma hur djup man vill ha det.
4. Då, målat området med en svart vägg färg eller latex färg. Alltså, vatten baserad färg.
5. Sen tog jag vanligt fin damm som jag hade samlar från golvet från mitt jobb o spridar lite over området.
6. Sprutade lite vatten med vanligt vit trä lim på området.
7. Snabb torka med en värme pistol.
8. Sen la jag på lite sand pigment från MIG. Och 'no name' brand svart pigment. Sen blandat allt med AK ordeless thinner.
9. Sist men inte minst, gick allt med mer damm.
Det var ingen mer än så. Som sägt. Enkel.
1. Basen är helt enkel vit frigolit.
2. Sen täckte den med fin sand papper. Kommer ej ihåg vilket siffror det var. Jag bara tog den som kändes bra.
3. Sen grävde ut den området som jag ville hålet skulle varit. Man får bestämma hur djup man vill ha det.
4. Då, målat området med en svart vägg färg eller latex färg. Alltså, vatten baserad färg.
5. Sen tog jag vanligt fin damm som jag hade samlar från golvet från mitt jobb o spridar lite over området.
6. Sprutade lite vatten med vanligt vit trä lim på området.
7. Snabb torka med en värme pistol.
8. Sen la jag på lite sand pigment från MIG. Och 'no name' brand svart pigment. Sen blandat allt med AK ordeless thinner.
9. Sist men inte minst, gick allt med mer damm.
Det var ingen mer än så. Som sägt. Enkel.
-
Yess....tack 
Tackar som fan för guiden Charles, uppskattas som fasiken....
för asfalten ser så sjukt bra ut in my eyes...o gropen m kanten o allt....
Detta kommer provas alla gånger....
samt riktig skit ser riktigt ut med så rätt så rätt....
min kompis ernst resonerar så med dioramas ex dirt, what looks more real than dirt, yep dirt....

min kompis ernst resonerar så med dioramas ex dirt, what looks more real than dirt, yep dirt....
So true. You are welcome.Mal_Belford skrev:Yess....tack