Nu är det lite tätt mellan uppdateringarrna, men det saktar väl ner igen när man är på jobbet igen från och med nästa vecka.
Arbetet fortsätter med att detaljera exteriören, enligt följande:
1. Skyddsbågar kring främre belysning är nu på plats. Ni lägger kanske märke till att jag tog bort den som jag hade monterat innan (Eduard ets) och tillverkade dessa av pc istället. Anledningen ät att jag tycker att de etsade bågarna ser för klena ut.
2. Sim-brädan (heter den så? Snälla kan någon berätta vad den egentligen heter?) är ersatt helt med scratchbyggd del, helt enkelt för att Tamiya's del ser ganska tråkig ut. Jag kunde inte använda Academy's eftersom den föreställer än nyare variant, så det blev att scratcha (yippee!

). Ofta är det helt enkelt lättare att scratcha nya delar än att fixa till de som följer med i byggsatsen. Minuspoäng i kriteriet "svårighetsgrad"
3. Bakre luckan är detaljerad med scratch invändigt. Tamiya's och Academy's gamla delar är inte snygga, och dessutom täckta av utstötsmärken på insidan. Tamiya hade dessutom lyckats gjuta mekanismen för att låsa upp luckan i fel ända av luckan.
Nå, nu till bilderna (bildtexter vid varje bild i vanlig ordning).
Tack för titten!
Några helheltbilder (sim-brädan och diverse detaljer bara tejpade för att kolla in passformen).
Lite närbilder: