Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Detta bygget har några år på nacken, och har stått på hyllan ett bra tag, i det stora ihopsatt och målad.
För ett tag sen fick jag ett ryck och bestämde mig för att avsluta bygget. Det svarta fick lite toning eller postshade med RLM 66,
och därefter lite lack innan dekalerna åkte på. Därefter fick planet en ljus wash som kontrast mot det svarta.
Allt avslutades med ett tunt lager matt lack innan de sista detaljerna monterades. Jag valde att ha huven öppen då den var så mörk.
Hade inte den blekaste att Airfix kläckt ur sig en sådan, jag minns att jag och Rickard satt och försökte lura ut vilken som var den sista 1/72-modellen Airfix gjorde i "förra svängen", den här måste ligga bra till!