Kfir showdown, AMK mot Kinetic i 1/48, färdig s7

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: Kfir showdown, AMK mot Kinetic i 1/48

Inlägg av Janne.S »

Då så, sista uppdateringen!

Allavapen till C7:an .....

Bild

C7:an klar....

Bild

Vapnen till C2:an....

Bild

Och C2:an klar

Bild

Detta om detta, jag ska ta en bunt färdig bilder ikväll när kiddsen sover :D

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Fan vad snyggt! Ser fram emot flera bilder och kanske en liten jämförelse för oss som är intresserad vilken som är "bäst".

Jakob
Jakob Fall
AP
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Tack Jakob :)
Det var liksom tanken med byggtråden....hela tråden är en jämförelse mellan kinetic och AMK. Men en sammanfattning är på sin plats :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Ja jag förstår det men det kan vara intressant att veta vad du tyckte också. Jag tycker att båda modellerna ser lika fantastiska ut men ofta när jag avslutar ett bygge(när det nu händer) så brukar man ha en spontan reaktion typ, den ser ju förvisso bra ut men den passade ju inte ihop som den ska eller något sånt. Var det jag var ute efter, vi har ju nu allt fakta på borden i och med en omfattande byggtråd men jag var ute efter din subjektiva uppfattning också. vilken gillade att bygga mest av de två? AMK eller Kinetic?
Jakob Fall
AP
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Mycket vackert Janneman!

Väntar med iver på photoshooten!!...
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev:Mycket vackert Janneman!

Väntar med iver på photoshooten!!...
Snart....mycket snart :D

jfall skrev:Ja jag förstår det men det kan vara intressant att veta vad du tyckte också. Jag tycker att båda modellerna ser lika fantastiska ut men ofta när jag avslutar ett bygge(när det nu händer) så brukar man ha en spontan reaktion typ, den ser ju förvisso bra ut men den passade ju inte ihop som den ska eller något sånt. Var det jag var ute efter, vi har ju nu allt fakta på borden i och med en omfattande byggtråd men jag var ute efter din subjektiva uppfattning också. vilken gillade att bygga mest av de två? AMK eller Kinetic?
Jadå, äntligen ska jag komma med min åsikt om modellerna :P .......å en jäkla massa bilder (var ju två modeller trots allt)
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Sådär, klart! Äntligen!

Jämförelse av de två Kfirs från Kinetic och AMK är klar och det är dags att sammanfatta byggena.
Jag försökte vara så objektiv som möjligt i byggtråden och bara presentera saker som de var utan att luta åt det ena eller det andra ... men nu är det dags att ventilera min syn på de två.

AMK kändes som den borde ha varit den bättre byggsatsen, delarna kändes krispigare, instruktionen var tryckt på fint glansigt papper och det var lätt att följa ... det hela andades
av klass och kvalitet och en avsikt att vara en del av den övre skolan av tillverkare bland Tamygawa och GWH.
Det finns ett stort men... vist det är en trevlig modell .. men ska vi tala nitar och sådant så det Kinetic som går segrande ur bataljen, trots att Kinetics extratankar är för kortal, plasten
känns billigt, instruktionerna tryckta på billigt papper och innehåller ett antal fel.... men den är fortfarande mer korrekt än AMK och det är det som gäller omk man vill ha en Kfir.
Med de fantastiska Isra dekaler tryckt av cartograph det är en oslagbar kombination. Den behöver bara lite mer arbete för att se ut som en trevlig modell än AMK ...
... men det är inget som stör mig nämvärt

Ja detta kommer att bli fotointensivt det får ni förlåta mig .....

Här är AMKs modell, jag gjorde det till en ecuadoriansk C2 med dekaler från Aztec, det är tungt lastad med Snake eyes ... Jag tvivlar på att det någonsin flög med denna lasten, men de kan mycket
väl ha lastat på dom för en spännande bild... jag grundar denna lasten på en bild jag hittade på nätet med en maskin med fånigt mycket bomber...jag gick ett steg längre bara :P

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Kinetics C7 i öken kostym :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Det var det hela....

Nu ska det städas i hobbyrummet inför nästa projekt!

Limma lugnt!
olindau
Site Admin
Namn: Olle Lindau

Re: Kfir showdown, AMK mot Kinetic i 1/48, färdig s7

Inlägg av olindau »

Mycket snyggt Janne.
Gillar dina byggen och dina byggbloggar !

/Olle
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Säger det samma som Olle! Mycket fina byggen Janne!
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Tack Olle å Henrik :D
Kul några gillar dom :)
Skriv svar