Jag har grunnat på detta bygge sen jag såg denna bild på henne i Leif Fredins, Kronmärkt. Bildtexten är tyvärr fel....

Vilket bevisas av denna bild.

När jag hittade en bild av henne från andra sidan i Bo Widfeldts bok, Draken, så hade jag allt jag behövde för att sätta igång bygget.

Enligt rullorna så gick det så här illa vid start från F10 den 7 Augusti 72, bara drygt 3 månader efter uppvisningsflygningen.
Men det har tagit sin tid. Största moralfallet stod Euro-Decals Ö-68 rutor för, när det visade sig att de var oanvändbara p.g.a. sin transparens, grundat på saknaden av vit bottenfärg.
Men efter lite grunnande så skar jag själv ut bakgrundsrutor ur ett helvit dekalark, tidsödande? fråga mig hur jag vet

Detta förfarande gjorde att det inte gick att lägga de röda rutorna som en kaka utan de fick läggas en och en på de vita, om ni förstår

"Trampa ej här" och brandbekämpningsdekaler tagna från Two Bobs Acro Draken ark.

Färgen är Xtracolor.

35562 var en J35F2 men flög av någon anledning vid uppvisningstillfället utan IR spanarn under nosen.

Hade Tamiya gjort byggsatsen hade luftintagen varit gjutna i klarplast för lättare simulering av glasfiberlaminatet som fanns på förebilden.

Min målning av detta blev väl sådär... fast jag la flera lager och verkligen försökte...

Sista bilden, lovar

Där finns nog en del fel att hitta på modellen, främst antalet rutor på vänster vinge och anorstädes, då jag tyckte det var svårt att tyda de bilder jag hade tillgång till.
Dock, ödmjuk som jag är

Tusen tack för titten och ha en skön sommarkväll!