Eritreansk Mig-29A

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jfall
Namn: Jakob Fall

Eritreansk Mig-29A

Inlägg av jfall »

Jag konstaterade här om dagen att jag är lite efter när det gäller teman på OPEN då jag fortfarande är i fullgång med att bygga Afrikanska flyg. Anledningen är främst att man kan bygga alla
de coola ryska maskinerna i exotiskt men framförallt slitet camo, mums! Detta ska bli ERAFs Mig-29A nummer 508 och som utgångspunkt har jag Academys modell. GWHs 29:a är självklart
bättre men hade denna hemma och det verkade väldigt onödigt att inte bygga den när den redan fanns. Precis som många andra byggare har kommenterat på så är det inte den
enklaste modellen att få ihop utan enorma glipor och framförallt luftintagen är det folk klagar på. Jag lyckades dock få ply på dem med en såg och liten sandpapper och det var faktiskt
ganska kul att vara lite kreativ, både hur och var man ska slippa/såga men också hitta på en bra ordning att montera grejerna.

Utöver plasten har Jag Aires hjulbrunnar, Eduard cockpit, hjul, ets och motor och sen lite småsaker från quickboost och dekaler från Berna decals. Det blev inte några ordentliga närbilder då stora kameran är på
semester med familjen och kameran i mobilen är uppenbarligen optimerad för att ta instagrambilder på solnedgångar och inte cockpitar, hur prioterar ni egentligen Sony ?!? :D :D . Slut på prat och lite bilder:
Bild
Bild
Bild
Kommentarer, frågor eller klagomål mottages gärna.

Jakob
Senast redigerad av jfall den 11 jul 2014, 02:42, redigerad totalt 4 gång.
Jakob Fall
AP
Azgaron
Namn: Håkan Ekberg

Re: Eritreansk Mig-29A

Inlägg av Azgaron »

Ser snyggt ut! Kul med annorlunda märkning!

Fina bilder med ram och allt men kanske lite stora. Blir bökigt att scrolla i sidled, om jag nu ska klaga på nåt! :)

Håkan
jfall

Inlägg av jfall »

Tack för klagomålet :D, lyckades klippa in fel länk från imageshack så
nu borde upplösningen vara lite bättre.
Jakob Fall
AP
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Minsann, det är visst fler än jag som tänker bygga en eritreansk 29:a. Kul! 8-)
Ditt bygge kanske kan ge mig inspiration till att sätta igång med mitt, men eftersom jag tänker göra en kombo med en etiopisk Su-27 så håller jag mig till 1:72.
/G
jfall

Inlägg av jfall »

Kul att flera har valt att bygga ERAF modeller. Ska man tro på det som står på internet ska det till att du bygger 5st Mig-29 och en Su-27 även om jag tycker att det låter osannolikt att det skulle vara sådan skillnad. Jag tycker det svåraste är att veta vilken färg man ska måla planet i. På de bilder jag har sett är de blekgröna och neutralgrå men på en hel del illustrationer är de blåa och gråa istället. Självklart får man utgå från bilderna men man kan ju undra vart de har fått färgerna ifrån när de illustrerat. Typ dessa:
Bild
Bild

Jakob
Jakob Fall
AP
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Mycket intressant bygge Jakob. Kommer följas med spänning.
jfall

Inlägg av jfall »

Tack Henrik hoppas jag kan hålla det intressant. Spacklande fortsätter och lägger upp två bilder på hur mycket det blivit på ovansidan och undersidan. Har bara att spackla de
horisontella skarvarna mellan undersidan av kroppen och luftintagen kvar och sen ska ju vingarna på och spacklas såklart.
Planerar också en liten bas till planet som jag tänkte börja på idag eventuellt också. Ha det bra så kanske det kommer en till liten uppdatering ikväll!
Bild
Bild

Kommentarer/klagomål välkommna som alltid :D

Jakob
Jakob Fall
AP
jfall

Inlägg av jfall »

Hinner med en kort liten uppdatering så här på kvällskvisten. Kul när alla delarna är på plats så att man kan se hur planet verkligen ser ut.
Jag tycker alltid att oavsett hur många bilder man sett så får man en annorlunda förståelse för hur planet verkligen ser
ut när man håller i en modell som man dessutom har detaljstuderat..
Tycker att Mig-29:an ser ut som en mix av en F-15 och en Su-27:a.
Bild
Bild
Bild

Jakob
Jakob Fall
AP
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Häftigt bygge!
jfall