Strv 38 (tidig)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Strv81

Re: Strv 38 (tidig)

Inlägg av Strv81 »

Tack Håkan!

Roligt att du också tillhör skaran som uppskattar svenska vagnar!
Det är lite av min passion :-) Vi har ju trots att vi inte deltagit i några
större pansarslag, en intressant historia inom detta område. Så jag
tycker att det är kul att bygga vagnar som vi själva använt. Det blir ju
ofta en del scratchning, mm för att få till något som liknar vad som använts inom vårt försvar. Dessutom tycker jag att det tar hobbyn framåt då vi väljer lite udda modeller. Se bara på Sven Young och det han kan åstadkomma! Makalöst och inspirerande!! Vet inte om du sett att jag även har en, (likt Sven), svensk M113 ute på forumet?

Glad Midsommar!

Micke
Azgaron
Namn: Håkan Ekberg

Inlägg av Azgaron »

Jo det är trevligt att se svenska vagnar byggas även om jag inte kan påstå att jag bygger särskilt mycket svenskt själv. Stridsvagn S ligger i stashen och CV 90an har jag bok till men ingen modell än.

Ska ta och kolla på din M113.

Håkan
302C
Namn: Per Kjelltoft

Inlägg av 302C »

Micke!
Vilka fina bilder på din härliga modell! Har ingen annan uppfattning om den gråa kulören annat än att den ser bra ut! För mig räcker det gott om den känns rätt och passar bra.
Kul att du avbildar en "fredstidsvagn" med skydden monterade på vapnen.
Gillar förlagan och ditt bygge och sisådär lagom vädrad
Med vänlig hälsning,

Per
Skriv svar