På byggbordet - Chaparral luftvärnspjäs

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

På byggbordet - Chaparral luftvärnspjäs

Inlägg av TomasJ »

Här kommer ytterligare en AFV Club-modell i MERDC-kamouflage, denna gång i ett vinterkammoflauge.
Jag har inte sett så många Chaparall byggda så jag kunde inte motstå att lägga upp den på forumet.

Detta luftvärnssystem verkar ha lite olika benämningar men kallas oftast M730 vad jag har läst (kallat M48 på en del ställen).
Amerikanarna har i alla fall kombinerat två trotjänare, chassiet är ju lastvarianten av den universella M113.
Flygbyggarna känner säkert igen robotarna vilka just är MIM-72/AIM-9 Sidewinder anpassade till detta markfordon.

AVF Club-kvalitet som vanligt, inga större bekymmer vid bygget, som är gjort rakt ur lådan.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Limma lugnt.
/Tomas
Micke A

Re: På byggbordet - Chaparral luftvärnspjäs

Inlägg av Micke A »

Men va nu? Har traktorfabriken i Hjo bytt ägare? Ovanlig förebild och snygg, tror inte att jag sett nån byggd tidigare....

Micke A
Azgaron
Namn: Håkan Ekberg

Inlägg av Azgaron »

Trevligt bygge Tomas! Ser snyggt ut!

Håkan
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Verkligen udda modell. Visste inte ens att den fanns i injektionsgjuten plasat. Blev lite sugen faktiskt. Den och en ADATS kanske..

/E
TomasJ
Namn: Tomas Johansson

Inlägg av TomasJ »

Nja, inte bytt ägare precis, bara breddat produktutbudet lite.
Måste ju ha lite motståndare till alla gröningar i hyllorna. :-)
Skriv svar