Kurland '44 Nytt litet diorama

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson

Re: Kurland '44 Nytt litet diorama

Inlägg av Robin Nilsson »

Öken-Erik skrev:Åtterkommer till detta med teori och verklighet. Robin har naturligtvis rätt i det han säger om stenar o rikochetter men faktum kvarstår att man ändå använde sej av stenar, inte minst om det var svårt att gräva. I öknen byggde man tex sk "sangarer" av sten (i princip stengärsgårdar). Detta finns beskrivet att det även gjordes av Främlingslegionen under deras kampanjer.

Öken-Erik

CU@C4
Som Erik skriver så är teori, regler & reglementen en sak och den brutala verkligheten en annan :-)
När man måste bygga ett värn så får man bygga av det som finns, punkt slut.
I Kurland tror jag dock att det fanns riklig tillgång på mjuk mark så man slapp stenar ;-)
i alla fall på just den plats där du placerat ditt värn, snittet i jorden ser mjukt ut och verkar ha stor
potential för att bli ett lerigt h-e när det börjar regna :-D
/ Robin
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Tack för kommentarerna.. Jag håller som bäst på att försöka få dit lite sandsäckar, men tycker än så länge att det inte ser så bra ut.. Håller med Robins Kajsa Varg motto "man tager vad man haver".. Stenar kommer det inte bli (förutom att jag skall ha lite småsten här och där i "väggen" till värnet, tycker det ser lite för homogent ut nu. Kanske även har lite rötter som sticker ut här och där).

Återkommer med bilder inom kort!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan igen..

Mina egna försök med sandsäckar sket sig.. För mycket sandsäckar såg tyvärr helt fel ut, så jag gick en liten medelväg.. Lite trä, och ett fåtal säckar.. Se bild.. Enligt mig så kan det räcka (kanske ej ett bra och tillräckligt skyddande värn, men lite iallafall ;) )

Kommentarer uppskattas.. :D Mvh Micke

Edit: Ja, de skall få färg ;)

Bild
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Snyggt jobbat med värnet, ser mycket bättre ut en första gången. Skulle man kunna få lite bilder från lite olika vinklar så blir det lättare att se hur det verkligen ser ut.
Jakob Fall
AP
Knajd

Inlägg av Knajd »

Ormbunkarna är mina favoriter i det här bygget!
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tack för kommentarerna Jakob och Knajd :)

Lägger upp lite fler bilder Jakob! Tycker du fler sandsäckar behövs??

Och ja, den oförklarliga kedjan är fortfarande där :lol: Kommer försvinna inom kort!!

Mvh Micke

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar