Äh.. varför så kritiska.. släng in lite PET-flaskor.. sätt några på antennerna också, det gör ju alla andra. Sen kan du få en resin-laptop av mig som du kan sätta "på laddning" inne i vagnen..
Hjälmarna som försvaret använde i Kongo var vad jag förstår den amerikanska M1. Den består ju av ett ytterpotta i stål, samt en liner i glasfiber på vilken inredningen är monterad. Stålpottan har det grova hakband som man spänner fast hjälmen med, men innerpottan har också ett klenare hakband i läder (iaf är det läder på mitt ex) när man använder bara innerhjälmen (som väger ungefär ingenting relativt resten). När man har hela hjälmen ihopmonterad verkar det ganska vanligt att man fäster upp hakbandet från innerhjälmen över framkanten på ytterhjälmen.
Typ så:
Tänkte att om du ville spiffa till hjälmen lite så kunde det vara en detalj att addera. En annan seriös detalj att addera skulle kunna vara en kamera, typ Leica eller liknande. Det verkar vara mer regel än undantag när soldater är utomlands så köper de dyra, skatte och tullbefriade gadgets från PX, och under Kongo-tiden var ju dyra systemkameror förmodligen det som gällde, i brist på surfplattor, Playstations och laptops. Systemkameror är vad jag förstår fortfarande populära, och knivar...
Det blir ju hur snyggt som helst det där..