Kongo M113 - basplatta+fordon "preview" s.45
-
Re: Kongo M113 - packning påbörjad s7
Det var väl just rimligheten i packningen jag var ute efter, vad är lagom givet de förutsättningar som finns (organisation, typ av uppdrag, beteende o.s.v.) En "privat"/civil radioapparat/kasettbandspelare kanske? Vattenflaskor eller annat att dricka ? Mat ?
Vapen ? Ammunition ?
/ Robin
Vapen ? Ammunition ?
/ Robin
Lugn bara lugn, "packning påbörjad" står det ju. Det finns utrymmen på andra sidan vagnen och även under bänkarna också. Ammunition och del annat kommer.
"Rimlighet" anser jag att ha uppnått när jag är nöjd med utseendet på interiören, det är min enkla formel på det hela..
Som på ICA alltså - bygger inga varuberg...
"Rimlighet" anser jag att ha uppnått när jag är nöjd med utseendet på interiören, det är min enkla formel på det hela..

Som på ICA alltså - bygger inga varuberg...
Senast redigerad av SvenYoung den 27 apr 2014, 21:29, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Riktigt snyggt Sven & jag tycker du hittat rätt nivå!
Man vill ju fortfarande kunna se ditt otroligt fina bygge och vagnen är ju från en tid då soldaterna inte behövde knäskydd
Kul färgklick med flaggan förresten! Keep it!
//Per
Man vill ju fortfarande kunna se ditt otroligt fina bygge och vagnen är ju från en tid då soldaterna inte behövde knäskydd

Kul färgklick med flaggan förresten! Keep it!
//Per
Med vänlig hälsning,
Per
Per
Tjena Per!
Stort tack för din feedback!
"Balans" var ordet jag sökte tidigare, de är precis det jag är ute efter - mer att förmedla en känsla av att vagnen är bebodd när man tittar in genom luckorna.
Kul! Då stannar flaggan!
Stort tack för din feedback!

"Balans" var ordet jag sökte tidigare, de är precis det jag är ute efter - mer att förmedla en känsla av att vagnen är bebodd när man tittar in genom luckorna.
Kul! Då stannar flaggan!

Senast redigerad av SvenYoung den 27 apr 2014, 20:26, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"
En fråga till någon som vet:
Hade man dricksvatten i plastflaskor på den tiden (typ Evian eller liknande), eller är det en mondernitet som kom under senare årtionden?
Tycker jag minns att dessa fanns inte ens på 70-talet, då Cola fortfarande kom i 25cl glasflaskor (och burkar givetvis).
Hade varit en trevlig detalj att ha med annars, någon som vet vad som skulle kunna vara en lämplig civil behållare för dricksvatten a la 60-tal?
Hade man dricksvatten i plastflaskor på den tiden (typ Evian eller liknande), eller är det en mondernitet som kom under senare årtionden?
Tycker jag minns att dessa fanns inte ens på 70-talet, då Cola fortfarande kom i 25cl glasflaskor (och burkar givetvis).
Hade varit en trevlig detalj att ha med annars, någon som vet vad som skulle kunna vara en lämplig civil behållare för dricksvatten a la 60-tal?
"Svenne-Kongo"
-
Jag har för mig att nån M113 (Tamiya ?) för 60-talets Vietnam hade cola-burkar och plastflaskor men minnet kan svika ...
/ Robin
Plastflaskans historia, introducerades 1947, dyra, blev billigare på 60-talet, men det står inget klart och tydligt om vatten på flaska:
http://en.wikipedia.org/wiki/Plastic_bottle
/ Robin
Plastflaskans historia, introducerades 1947, dyra, blev billigare på 60-talet, men det står inget klart och tydligt om vatten på flaska:
ett Verlindendio om jag inte missminner mig?! eller var det något ur en Tamiyakatalog....Robin Nilsson skrev:Jag har för mig att nån M113 (Tamiya ?) för 60-talets Vietnam hade cola-burkar och plastflaskor men minnet kan svika ...
/ Robin

-
Jag har för mig att någon av lådorna hemma innehåller dekaler för cola-burkar ....men jag minns inte om det fanns flaskor i klarplast också.
Det finns "flaskor" i någon av Academy's M113 men jag minns inte om just den lådan utger sig för att avbilda en M113 från 60-talet ....
/ Robin
Det finns "flaskor" i någon av Academy's M113 men jag minns inte om just den lådan utger sig för att avbilda en M113 från 60-talet ....
/ Robin
Tack skall ni ha, killar!
Att förlita sig på Verlinden dioramor är lite farligt, men det verkar ju ändå rimligt att plastdunkar med vatten eller dyligt skulle kunna ha förekommit. Jag chansar på det, skapar i allafall lite variation i lasten
Att förlita sig på Verlinden dioramor är lite farligt, men det verkar ju ändå rimligt att plastdunkar med vatten eller dyligt skulle kunna ha förekommit. Jag chansar på det, skapar i allafall lite variation i lasten

"Svenne-Kongo"
-
Vi hade med oss 10 och 20 liters dunkar med dricksvatten till sommarstugan i slutet av 60-talet och början av 70-talet (tills vi skaffade en borrad brunn ...)
De var inte genomskinliga utan nån sorts vit-grå plast med svarta skruvlock. Dessutom fanns det orange 5-litersdunkar som det varit apelsinsaft i ..
/ Robin
De var inte genomskinliga utan nån sorts vit-grå plast med svarta skruvlock. Dessutom fanns det orange 5-litersdunkar som det varit apelsinsaft i ..
/ Robin
Senast redigerad av Robin Nilsson den 28 apr 2014, 09:55, redigerad totalt 1 gånger.