Tack för kommentarerna, speciellt Jacob som var först

, men även Sven & Erik .. Har lite att fixa med nu..
1. Fixa skyddet för eldställningen, värnet så det skyddar lite mer.. Skall fixa detta.. Kanske en stock, lite sandsäckar mm..
2. Angående kedjan så undrar jag själv vad den gör där, ingen tanke egentligen.. Lite mer "bara en detalj" symdromet.. Denna åker väck!
3. Uniformerna är i 3 varianter, prickvarianten och två varianter av eklövsvarianten, trodde i min enfald att uniformer var lite blandade i slutet av konflikten. Skall göra lite research och korrigera några av figurerna

Tack Erik!
4. Tomhylsor skall till och finnas, har 0.2 mm mässingstråd jag tänkte ha till detta, tack för idén Jacob och Erik (att jag inte tänkt på det

).
@ Sven - Ammolådan skall absolut målas, har bara 5-6 små etchdelar till som skall på (locketmekanismen), sen blir det färg.. Skall även fixa med punkt 3 gällande figurerna och sen återkomma med lite bättre bilder på figurerna lite senare!!
Angående träden så är de köpta hos MJ-Hobby. Texturfärgen (mer som kladd) som använts för väggarna är Vallejos Dark Earth och Desert Sand (ni kan se hur ljust sandlagret var tidigare på bilden nedan).
Kul även att Ni reagerade positivt gällande marklagren: Jordlager/Urlakningslager/Sandlager
Kanske all mtrl som skulle finnas blir för mycket som Erik påpekar, lägger upp en mkt tidigare bild som på ett ungefär visar hur jag tänkt mig! Se nedan!