Tack all för värmande kommentarer!
commander skrev:Lysande bygge amigo! Blir mycket tjusig! Den ser vi fram emot
/Leverantörn'
Tack mannen! Som alltisch! /Handlarn
Sten Ekedahl skrev:Ser mycket bra ut. Men - i den fuktiga och salta miljön till havs tilläts aldrig plåten bli synlig pga korrosionsrisken. Istället gällde bättringsmåla, bättringsmåla och åter bättringsmåla. Så istället för avskavd färg fick du efter en tid lite av ett lapptäcke av blåa nyanser efter alla bättringsmålningar.
I teorin så håller ditt argument säkert. Men det är nog skillnad på offensiva och defensiva divisioner. De som ideligen vart utsatta för räder,kamikaze eller övriga angrepp. Dom hade nog inte tid att måla om hela divisionen om FI stod utanför dörren och knackade på. I skarpt läge finns det nog inte riktigt med tid för att underhålla. Möjligen på hangarfartyg då. Detta syns ju tydligt på denna Corsair som är rätt "plåtren" i framkant på ena vingen och runt kanonen, motorkåpan är härligt blästrad den oxå:
Men den så kallade "gå-stigen" vid vingrötterna är oftast ordentligt nednött speciellt på Avengern:
Ett praktexempel på "plåtrena" nötskador så har vi ju AoH Toni Canforas Corsair från Cuadalcanal, som blev Best in show på 08-open med nästan 100 poäng.
Hur som helst! Jag har ett helvettes problem......Det är så att enligt de sopiga instruktionerna så kunde man montera kanontornet EFTER att man monterat ihop hela flygplanet. Det går fan inte...
Det går inte in i flygplanskroppen helt enkelt. Nu är jag sådär lagom glad. haha! Ja Hin Håle! nån som har nått tips om hur man löser det här utan att gräva sönder hela flygplanet?
