Nu har jag äntligen en arbetsplats. Brukade sitta vid vardagsrumsbordet men ledsnade till slut. Jag gjorde om sovrummet till ett kombinerat sov och TV/vardagsrum och lät vardagsrummet bli hobbyrum/bibliotek.
Byggbordet utvecklas lite grann i taget.

Byggbord och datorhörna kombinerat.

Monitorn är monterad på väggen och kan vridas mot bygghörnan.

Datorhörnan dubblerar även som fotobord. En rullgardin är monterad ovanför monitorn. Fästs sedan mot undersidan av tangentbordsskivan med magneter.

Läste sedan diskussionen om ett högre arbetsbord så jag jag löste detta på mitt eget lilla vis. Jag ville inte kapa bordsskivan så jag gjorde en ram av 45x95 virke. I den passade en kökslåda från Ikea och ovanpå detta en billig skrivbordsskiva. Lätt att återställa om jag inte skulle bli nöjd.

Jag är nöjd med resultatet. Bra bygghöjd och äntligen lite koll på verktygen tack vare den stora lådan.
På bordsbenet har det monterats en skiva där jag kan hänga upp större verktyg och en billig dammsugare står under skrivbordet.
Tröttnade på att byggbeskrivningar tar upp hela bordet så jag stal Ulfs ide om att använda ett notställ.

På gaveln har det kommit till några hyllor för färg och andra burkar.
Att vara på byggmöten hemma hos andra är tydligen bra. Har ju hittat en del idéer när vi haft byggmöten hos Ulf och hoppas hitta andra genom denna tråd.