För självplågaren

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stefan S

För självplågaren

Inlägg av Stefan S »

Bild

Roden byggsats som tyvärr verkar ha hämtat inspiration från Minicrafts DC-6.

Tänk om tillverkare istället för maximalt antal dåligt gjutna smådelar gjort dessa detaljer på de större delarna. Skulle se mycket bättre ut. Dekalerna var dock utmärkta. Synd bara att man inte hade med dekaler till cockpitfönstren.

Efter denna och en AMT byggsats måste det nog bli nått japanskt. Eller kanske en Lindberg byggsats igen 8-)

Stefan
Stefan S

Re: För självplågaren

Inlägg av Stefan S »

Modellen är snart klar och jag har nog ändrat uppfattning lite, den är ännu sämre än vad jag tidigare kommit fram till. Tack och lov att Kristal Kleer finns, annars vet jag inte hur jag skulle lyckas limma fast motorerna :)

Stefan
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

den ser ju snygg ut på bild...

du e med andra ord en jävel på att bygga modell

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Bara hitta en lämplig Rolls att rulla in i nosen på den... Glöm inte att chippa ev stenskott med guld..
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den ser fin ut på bilden Stefan! Och en kul förebild kan ju vara värd att pinas lite för...

Hälsningar

Magnus
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Apropå flygbolagets akronym:
http://www.internetslang.com/BAF-meaning-definition.asp
;-)
men internet kom ju långt efter att BAF slutade så BAF är oskyldiga :-)
/ Robin
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Upptäckte ytterligare en liten lustig detalj, motorerna lutar olika på höger och vänster vingen :lol:

Samtidigt som jag bygger färdigt detta missfoster till byggsats så har jag börjat på dess raka motsats, en Aoshima Juction Produce Toyota Crown. . Helt underbar kvalitet 8-) T o m tofsen finns med :)

Stefan
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Nu får det vara bra, jag ger mej inte på små antenner i flera delar :twisted:

Bild

Bild

I bakgrunden en bil från ett fabrikat som en gång i tiden gjorde usla flygplansmodeller men som nu gör bland de bästa bilmodellerna på marknaden.

Stefan
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

En skräpbyggsats. En sån måste jag ha. Har hittat en individ som passar till nästa års tema på 08-open
Skriv svar