Henke tipsar modellfolket.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Henke tipsar modellfolket.

Inlägg av Henrik R »

Eller ja, det kanske är ett gammalt tips men jag diggar den.

Den är perfekt för småflygplan, jag kan tänka mig att den är bäst till 1/72, men jag som är 48-byggare så funkar den till mindre flyg som sagt.
Problemet med denna är att ljuset kommer normalt nedifrån,då dioderna är fästa i botten. Men jag vände helt enkelt på steken och la en fin botten som modellen står på, sen lyser det ovanifrån istället.
Man behöver ju inte använda diodljuset, då funkar det att ha den som det är tänkt.

Man får givetvis fixa "locket" som egentligen är botten,så den ser lite trevligare ut.
Den finns på IKEA. Kostar 299 kr, kan kännas lite dyrt, men om man vill ha ett "displaycase" snabbt så funkar den alldeles utmärkt.

Bild

Bild
jfall
Namn: Jakob Fall

Re: Henke tipsar modellfolket.

Inlägg av jfall »

Wow ser ju superbra ut, letar ständigt efter ett sätt att undvika att mina modellerna ska bli dammiga.

Jakob
Jakob Fall
AP
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

Suveränt tips Henrik! Nu gäller det bara att bygga en modell värdig att skådas i stark belysning :D
AndreasSamuelsson

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Kul grej!
Den där bilden gav mig rejäla Airfix vibbar.
Tänk, jag skulle ju kunna återskapa mina favoritboxarts...
Dvs Airfix "blueprintlådor".
Hur var det nu?
Ritning till flyg och sjökort till fartyg?
:-)

Andreas
Skriv svar