Årets första, D.H Mosquito J 30

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Årets första, D.H Mosquito J 30

Inlägg av Nicklas Karlén »

Här kommer årets första. Ett riktigt expressbygge för att vara undertecknad. Påbörjades under Annandag jul och är 99% klar. Det är ibland väldigt avkopplande med att bygga Tamiyas moderna lådor. Allt passar så himla bra. Typisk är att när man ska ta några bilder så är kameran fullständigt stendöd så det fick bli ett par bilder med mobilen så kvalitén är inte den bästa. Återstår att fixa är vingstrålkastaren och flamdämparna för avgasrören.

Modell: Tamiya Mosquito NF Mk XII/XVII.
Paragon props och utbuktningen på huven.
RBD dekaler.

Nicklas

Bild
Bild
Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Re: Årets första, D.H Mosquito J 30

Inlägg av Daniel_A »

Den ser ju väldigt trevlig ut. Ser fram emot att se den på riktigt.

/Daniel
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Fin som tusan Nicklas! En Mosquito från F1 är kul, både för att jag är därifrån och att en gammal släkting flög just Mosquito på F1.
jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Snyggt bygge ser väldigt snyggt och prydligt ut. Då kan du ju berätta hur de nya dekalerna var, var det lika bra som vanligt?

Jakob
Jakob Fall
AP
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Tjuuusigt! Men flamdämparna är det väl för sent för nu (eller minns jag fel från mitt J 30-bygge?)? Å andra sidan behövs de ju inte för en korrekt modell. Bravo!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Mmmmmmosquito! Fasligt fin, trevligt med alla fina svenskbyggen.
Stellan Schroeder Englund
Nicklas Karlén

jfall skrev:Snyggt bygge ser väldigt snyggt och prydligt ut. Då kan du ju berätta hur de nya dekalerna var, var det lika bra som vanligt?

Jakob
Dekalerna är skitbra. Det är första försöket med Robbans dekaler och det var en mycket positiv upplevelse. Ska jag ha någon synpunkt, så är det möjligtvis instruktionen som är så liten. Det går inte att avgöra år vilket håll vissa av småtexterna ska sitta med pappersversionen. Lite försent kom jag på att jag hade fått instruktionerna på pdf fil från Robban och kunde förstora upp dom 300% och då var det inga problem men jag hade redan då monterat en del av texterna åt fel håll. Shit happens :lol: .

Nicklas

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

En riktig läckerbit. Mosquito gillas skarpt i all dess former.
Nicklas Karlén

Björn Fransson skrev:Tjuuusigt! Men flamdämparna är det väl för sent för nu (eller minns jag fel från mitt J 30-bygge?)? Å andra sidan behövs de ju inte för en korrekt modell. Bravo!

Flamdämparna går att montera i efterhand, det är inga problem. Jag ska försöka "chippa" och skita ner dom en del. Dom slets tydligen rätt rejält och därför så flög man en hel del utan dessa.

Nicklas

jfall
Namn: Jakob Fall

Inlägg av jfall »

Vad använde du färger när du målade, när jag byggde min j30 i 1/72 blev den alldeles för mörk i färgerna.

Jakob
Jakob Fall
AP
Skriv svar