På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
När jag hade byggt testskottet var det ju meningen att jag skulle göra ett utlåtande om hur modellen var att bygga och ge förslag på ändringar och förbättringar på den, det blev väl ett 10-tal punkter där jag ansåg att förbättringar/ändringar behövde genomföras bl.a i cockpit och i synnerhet katapulten, hur dessa ändringar kommer att göras visste inte Fredrik Zetterberg vid det tillfället, en del kan bli i form av resintillverkning och en del skulle göras direkt i gjutformen, man hade ändå fler detaljer/delar att fixa till i gjutformen.
Hurvida mina ändrings/förbättringsförlag påverkat utgivningsdatum vet jag inte, men det är ju inte helt omöjligt att det har det, men å andra sidan får vi ju då en om möjligt ännu bättre modell i lådan när den väl släpps.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Håller till fullo med dig Magnus om att en Viggen-katapult ska se ut på det viset!
vi får väl se om det kommer en resinvariant från Max eller om man gör om den i gjutformen?
Fredrik Zetterberg kunde inte vid byggtillfället säga vilken lösning det skulle bli.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala