Mjoo Stellan! Su-152 ska få nån klick... figur lär det inte bli eftersom jag inte kan det, skulle bara se ut som en clown! Shermanvagnen är "bara" målad, dekalerad och lackad. Verktygsskaften ska moduleras, banden ska dit, vagnen ska vädras osv... vi får se var den tar vägen... Lastbilen ska etsas klart, målning blir antagligen en helt ökencammovariant, även om en med natokammoflerat flak lockar lite!Stellan skrev:Rejäla doningar! SU-152:an ser bra ut men det fattas något, något som bryter av all det monotona. Ska du på med någon last eller figgar? Tycker de olika tonerna du lyckats få fram i den amerikanska OD och ryska gröna är härliga. Hur gjorde man med verktyg och spadar och mojänger på Shermanvagnen i verkliga livet, lär man alt vara trärent eller målades allt i OD? Kanske poppar ut lite väl mycket ny när allt ser nytt och omålat ut. Lite variation på den fronten vore nog inte av ondo. UNderbar lastbil. NATO- eller ökencammou eller lite av varje med rostiga plåtar?
Vi syns nog på söndag!
Joodu Lars, Efter en tur till BErlin -45 så såg nog inte vagnarna ut som att de precis passerat spolhallen efter "pimp my ride" hade besökt dem! Skitigare kommer den att bli! Nordkorea är inget alternativ nu när deras strejkkassa sinar!!!Lars Befring skrev:SU-152:an ser ganska färdigvädrad ut...
men jag antar att typ en dag på Ost-fronten kunde få vad som helst att se hur Hin Håligt ut som helst!
/L
btw... skicka facket på MBL kurs till Nord-korea så ska du se att dom sansar sig
Kollektivavtal vägrar de i dagsläget, mina vilkor kanske inte är skäliga!Micke A skrev:Varför inte teckna ett kollektivavtal för dom stackarna!Då återupptar dom säkert det fina arbetet som ni alla vill åt.... Ja, det där med verktygen är en helt egen historia, vad är korrekt och vad ser bra ut...
![]()
Micke A
ombudsmannen
Hehe Sven, du vet ju hur länge mina modeller kan fastna i "nuärjagsålesspåerattnifårsjälvdöträsket" Snart kan iof vara väldigt subjektivt!SvenYoung skrev:Kul att du lade upp dessa också, Björn, de måste visas!
Dröjer inte länge förrän du har fyra nyfärdiga modeller på hyllan, du håller god takt som vanligt. Bra och snyggt jobbat.
Lite modern-nörd som jag är, är jag riktigt sugen att se 1078:an klar

TAckar Jocke! JAg är nog lite benägen att hålla med, SU'n har något brutalt skönt över sig!Joakim Hultman skrev:Alla ser bra ut, men jag gillar SU-152:an mest för tillfället. Härligt brutal vagn!