FBUH 3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A

FBUH 3

Inlägg av Micke A »

Färdigbyggt under hösten .... 3
ICM´s lilla Opel Kapitän, en ruskigt konstruerad modell! Två helt ohemula skarvar, dels några mm in få främre skärmen samt även mitt över taket... :shock:
Påbörjades för nåt år sedan men jag tröttnade när jag kom till skarvarna.... Tog mig i kragen för att testa chippingsolutionen på rätt sätt... :roll:

Bild

Bild

Trevlig förebild trots allt!

Bild

Känns skönt att högen med halvfärdiga modeller minskar.... :)

Bild

Micke A
Robin Nilsson

Re: FBUH 3

Inlägg av Robin Nilsson »

Tack för varningen. Nu vet jag vad som väntar när jag så småningom börjar på denna modell. Tack och lov så är allt kromet övermålat ....
/ Robin
Micke A

Inlägg av Micke A »

Robin Nilsson skrev:Tack för varningen. Nu vet jag vad som väntar när jag så småningom börjar på denna modell. Tack och lov så är allt kromet övermålat ....
/ Robin
Håll dig hellre borta om du inte absolut måste! :? Annars kan man misstänka ett lätt masochistiskt drag hos dig ..... :lol:

Micke A
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Modeller som ramlar ihop av sig själv är för barn och mesar ;-)
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Inlägg av kallenordlund »

Härlig kärra! Gillar skarpt hur du har fått till de frostiga, halvtaskigt skrapade rutorna. Jag börjar nästan huttra då jag ser dem :)
Micke A

Inlägg av Micke A »

kallenordlund skrev:Härlig kärra! Gillar skarpt hur du har fått till de frostiga, halvtaskigt skrapade rutorna. Jag börjar nästan huttra då jag ser dem :)
Tack!

Rutorna är endast sprutade med mattlack.... därefter gnuggat lite med T-doja på en tops :shock:

Micke A
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

Härligt bygge Micke! Just skarven över taket var det som ficl mig att backa från denna skapelse... Men du har ju lyckats spackla/slipa/spackla/slipa bort den kanonfint! Kul med frostkänslan!

//B
Micke A

Inlägg av Micke A »

BjörnK skrev:Härligt bygge Micke! Just skarven över taket var det som ficl mig att backa från denna skapelse... Men du har ju lyckats spackla/slipa/spackla/slipa bort den kanonfint! Kul med frostkänslan!

//B
Tack Björn!

Taket gick som en glans jämfört med skarven rakt över framflyglarna.... :?

Micke A
Skriv svar