FBUH inläggen...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A

FBUH inläggen...

Inlägg av Micke A »

Hmmm, är mina fyra helt obesvarade trådar helt värdelösa? 430 visningar och inge reaktion? Visserligen inga svenska flyplan men ändå... :?

Micke A

Ja , ä inte bitter....... :D
olindau
Site Admin
Namn: Olle Lindau

Re: FBUH inläggen...

Inlägg av olindau »

Så ja , så ja ..

Jag var däremot på gång att fråga om det inte är dags att lägga upp några bilder på dina verk i vår portfolio på hemsidan.
In works i alla ära men det försvinner ner under horisonten rätt fort med den takt vi har på inläggen.

När jag kollar på årsstatistiken för hemsidan så ligger portfolion faktiskt väldigt högt upp så ju mer vi får dit desto bättre.

Jag har nu gjort om portfoliosidorna efter en del tekniska problem, så nu är jag beredd att ösa på mer snygga modeller av alla sorter.

Länk: http://www.ipmsstockholm.se/home/portfolio/ för den som inte varit där.

/Olle
Webmaster
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Micke A skrev:Hmmm, är mina fyra helt obesvarade trådar helt värdelösa? 430 visningar och inge reaktion? Visserligen inga svenska flyplan men ändå... :?

Micke A

Ja , ä inte bitter....... :D
För egen del så kan jag titta med ögonen utan att munnen (eller fingrarna på tangentbordet) nödvändigtvis behöver kopplas in. När jag inte har något roligare/bättre att komma med än "Snyggt!" så låter jag bli. OM jag hade jag konstruktiv kritik som kunde göra det hela ännu bättre så skulle tangentbordet gå varmt :-)
/ Robin
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Där kan man sakna en funktion som finns på t ex Britmodeller, en "gilla"-knapp. Tror att det skulle kunna uppskattas av många, håller med Robin, ibland är det bara glada tillrop man vill ge och då blir det inte alltid av att man skriver något.
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

20 inlägg med diverse glada tillrop blir lite lätt enformigt efter en stund ...
/ Robin
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Robin Nilsson skrev:20 inlägg med diverse glada tillrop blir lite lätt enformigt efter en stund ...
/ Robin
För de "oberoende läsarna" kanske det är så, men för byggaren är det en härlig inspiration om någon sktiver något, även om det "bara" är en "snyggt!" kommentar. Hur vet byggaren vad åskådarna tänker? Skall han/hon anta att alla de som läste tråden tyckte att modellen var snygg? Man är ju inte tankeläsare. :-)

Vad är det för fel på glada tillrop, det är väl trevligt?

Sedan är det oftast så att när man väl börjar skriva, så kommer det fler ord än ett enda, då kommer kanske lite kontruktiva tankar fram samtidigt.
Björn Fransson skrev:Där kan man sakna en funktion som finns på t ex Britmodeller, en "gilla"-knapp. Tror att det skulle kunna uppskattas av många, håller med Robin, ibland är det bara glada tillrop man vill ge och då blir det inte alltid av att man skriver något.
Gilla knapp i all ära, men det känns egentligen bara som en ursäkt för att slippa skriva något. Har aldrig riktigt fattat vitsen med alla inbjudan man får på Facebook att gilla det ena och det andra.

Micke, jag är skyldig till lathet! Jag läste alla dina inlägg, och kommenterade alla "i förbigående" i enbart en av trådarna.

Själv tycker jag alltid det är roligt när det dyker upp en massa pansar-trådar på en gång :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Micke A

Inlägg av Micke A »

Tack Sven!

Det ÄR uppmuntrande att få någon reaktion även om det bara är ett enkelt "snyggt"

Direkt avtändande att lägga upp modeller som ingen kommenterar alls.....

Micke A
som trots detta kommer igen med nya modeller..... ;)
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Jag gillar alla dina byggen så du får en kommentar i denna tråd. Framförallt är vädringen så där härligt oförutsägbar och det gör att det känns väldigt realistiskt för mig som inte har koll på förebilderna.

/Daniel
Micke A

Inlägg av Micke A »

Tack Daniel!

Micke A
Skriv svar