[*]Tornkulsprutan var dåligt gjuten. Ett tag funderade jag på att gå ut på nätet och hitta en passande MG3 men det skulle nog kosta. Jag nöjde mig med att snygga till den med lite plasticard. Periskopet skulle behöva lite detaljer.
[*]Verktygen runt motorluckan och låsringen till eldröret (vet faktiskt inte vad delen kallas) är desamma som på en gammal tysk Leo 2. Som Ingvar beskriver i sitt väldigt tjusiga bygge så ska både sågen och korpen bort. Spadarna och deras fästen är också fel men jag vet inte om jag vågar modifiera dem - Ingvar scratchbyggde nya (like a boss).
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... &hilit=122
Revell har väl någon fobi att gå i konkurs om man faktiskt gjorde om den delen av modellen men det skulle förbättra intrycket då verktygen faktiskt är väldigt synliga.
[*]Regnskydden till luckorna - framförallt laddarens ser inte bra ut. Som vanligt fuskade jag ihop lite av latex men jag vet faktiskt inte om det blev bättre.
Bygget bjuder på pill i form av handtag, strålkastare, bogservajrar och GALIX-kastarna. Mattmonstret kan bli välgött om man inte är försiktig men småpillet gen även ett detaljerat resultat - vilket jag tycker det kan vara värt.
På plussidan:
[*]De detaljer Revell faktiskt har ändrat ser rätt ut när jag jämför med referensbilder. Passformen är överlag riktigt bra!
[*]Bra instruktioner där olika förslag på variander på Revellmanér uppmärksammas. Även målningsinstruktionerna är bra - jämfört med Trumpeters blaj är de guddomliga. De nybörjare som nöjer sig med att bygga strikt OOB (till skillnad från dumjävlar som jag som bara måste börja ifrågasätta och peta i delarna) kan efter lite utmaning få ihop något som för en lekman verkligen ser ut som en Strv 122. Modellen verkar också vädringsvänlig med alla sina paneler, lådor och antydan till halkskydd.
[*]Priset är överkomligt. På nätet kan man hitta den för strax över hundralappen plus frakt och hos de fysiska handlarna borde den kunna inköpas för ungefär samma totalpris (130 kronor och nedåt).
Satsen kan ge en dåligt självförtroende och en handfull gånger har jag funderat på att bara lägga undan den innan jag råkar förstöra den. Kanske testa en annan hobby som verkar enklare som trädgårdsskötsel, modern konst eller starta en porrsajt.

Revells 122:a i 1/72 får fyra av fem överkörda Nissan Micra på Arméns dag.