Horror!Stellan skrev:80-talet är tillbaka med axelvaddar och smala skärp
Första afrikabygget, Lybisk MIG-23ML 1/48
Re: Första afrikabygget, Lybisk MIG-23ML 1/48
Live & let dry.
Hej allihopa!
Tackar för alla glada tillrop, här kommer en liten uppdatering från byggstugan. Cockpiten är en kombo av aires cockpit och Eduards PE, detaljerna målade jag med Vallejo färger och pyttepensel. Airescockpiten hade fin detaljering men för en gång skull var faktiskt gjutningarna ganska grova och en del putsande behövdes för att släta till den. Här kommer några bilder på cockpiten, fortfarande disco grön. Kontrasten i bilden är överdriven men jag orkade inte redigera, i verkligheten ser den betydligt mindre grisig ut.

Jakob
Tackar för alla glada tillrop, här kommer en liten uppdatering från byggstugan. Cockpiten är en kombo av aires cockpit och Eduards PE, detaljerna målade jag med Vallejo färger och pyttepensel. Airescockpiten hade fin detaljering men för en gång skull var faktiskt gjutningarna ganska grova och en del putsande behövdes för att släta till den. Här kommer några bilder på cockpiten, fortfarande disco grön. Kontrasten i bilden är överdriven men jag orkade inte redigera, i verkligheten ser den betydligt mindre grisig ut.

Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Det är inget mot det antal år den förlängs med när man inte hittar referensfoton!Sten Ekedahl skrev:För varje referensfoto man hittar förlängs byggtiden med minst tre timmar.

Är det någon som har ett hyfsat foto på den tidiga israeliska Python 3-balken (ett arv från deras F-4E) som hängdes under vingbalken på F-15 och användes under första libanonkriget 1982? Just nu ligger jag nog på minst fem - sex års förlängning av byggtiden...

/G
En snabb liten uppdatering! Har börjat jobba på hjulbrunnarna, De bakre är från Eduard och de är verkligen helt otroliga. De främre är Trumpeters plast med Eduard ets för att lägga till lite detaljering. Här kommer lite bilder. Först lite plock som kommer med Eduard brunnarna.

Trumpeter+Eduard:

Alla tre hjulbrunnarna tillsammans:

Svart för skuggning:

Och så var hjulbrunnarna målade också i färgen som Eduard rekomenderade:

Slut!
Jakob

Trumpeter+Eduard:

Alla tre hjulbrunnarna tillsammans:

Svart för skuggning:

Och så var hjulbrunnarna målade också i färgen som Eduard rekomenderade:

Slut!
Jakob
Jakob Fall
AP
AP
-
- Namn: Lars Befring
Hin Håligt snyggt och prydligt!
både presentation och bygge
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Tack Lars!Lars Befring skrev:Hin Håligt snyggt och prydligt!
Har jobbat vidare på hjulbrunnarna och nu är de färdigmålade och placerade under dammskydd. Jag använde vallejo, små penslar, förstoring, starka lampor och mycket tålamod och jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet.
Innan har jag använt Vallejo silver vilket jag inte tyckt funkat så bra då det alltid blev kladdigt men denna gång testade jag deras silver i Air-serien och de mindre pigmenten gjorde susen. Om ni undrar över sista bilden så
är det än ätbar ros som min syrra gjort i sockerpasta, hon bakar och säljer tårtor som hobby, tycker att bilden såg lite rolig ut. Enjoy:

Jakob
Jakob Fall
AP
AP
Eller sänker det totalt!Sten Ekedahl skrev:För varje referensfoto man hittar förlängs byggtiden med minst tre timmar.Lars Befring skrev:referenser och kunskap är av ondo!
ofta räcker det med boxarten
kör hårt!
/L

holst
CU@C4
CU@C4
-
- Namn: Lars Befring
SKITSNYGGT!
otrolig detaljering och krispighet!
23:an ser inte illa ut den heller, kanske lite "glad" i färgerna:

/L
otrolig detaljering och krispighet!
23:an ser inte illa ut den heller, kanske lite "glad" i färgerna:

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
-
Re: Första afrikabygget, Libysk MIG-23ML 1/48
Snygg ros ! Din syrra kan sitt hantverk ser det ut som !
/ Robin
/ Robin
Här kommer en till uppdatering nämligen motorn. Jag byggde klart denna för mer än en vecka sedan men hade glömt att lägga upp det, tack till Lars för påminnelsen.
Bilderna är helt okej men det är förgjordat svårt att fota jetmotorer så att de ser riktigt bra ut.
Motorn är för övrigt från Eduard och är som allt annat från dem helt sanslöst snygg och trevlig att jobba med.

Jakob
Bilderna är helt okej men det är förgjordat svårt att fota jetmotorer så att de ser riktigt bra ut.
Motorn är för övrigt från Eduard och är som allt annat från dem helt sanslöst snygg och trevlig att jobba med.

Jakob
Jakob Fall
AP
AP