Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Så som titeln lyder ska jag påbörja mitt första afrikabygge. Jag har valt att bygga en MIG-23 som flög/flyger? i Lybiska flygvapnet och individen jag valt är 7202 vilket det går att hitta dekaler till på det dekalark jag har. Grunden till bygget är trumpeters fin fina MF i 1/48 som jag får konvertera till en ML som var den version som Libyerna använde/använder. För att förverkliga bygget har jag också ets från Eduard, aires ML cockpit, Eduard hjulbrunnar och hjul samt pitotrör från master. Vi får hoppas att det här bygget går lite bättre en för helikoptern som blev mosad under en massa böcker . Här kommer lite bilder på mina saker och det riktiga planet: http://www.airliners.net/photo/Libya--- ... 4bed243f34
Kort uppdatering, först tog jag bort gjutblocket:
Sedan tog jag bort detaljerna för sidopanelerna för att förberreda dem för Eduard PE
Nästa steg vara att lägga på ett lager "mig-turkos" courtesy of Henrik.
Jakob
Senast redigerad av jfall den 21 jan 2014, 14:58, redigerad totalt 1 gånger.
kallenordlund skrev:Kul bygge! Ska bli riktigt intressant att följa!
Tack Kalle!
Förresten har jag upptäckt med hjälp av medlemmar på ARC och Britmodeller att skillnaden mellan en ML och en MF är ganska stora så det får bli en
MS istället.