panzerkampfwagen 2 ausf f/g

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Öken-Erik

Re: panzerkampfwagen 2 ausf f/g

Inlägg av Öken-Erik »

Får jag föreslå att du droppar silvret. Funkar inte så bra, skiner för mycket helt enkellt. Anänd istället grafit (mald/skrapad blyerts) eller gumetal alt annan mörkare metallfärg (silver blandad med svart tex).
Inte ens på blankslitna ytor på tex band funkar silver det är på tok för ljust.

Öken-Erik

CU@C4
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

Öken-Erik skrev:Får jag föreslå att du droppar silvret. Funkar inte så bra, skiner för mycket helt enkellt. Anänd istället grafit (mald/skrapad blyerts) eller gumetal alt annan mörkare metallfärg (silver blandad med svart tex).

Öken-Erik

CU@C4
umm det är gunmetal grey =_=
Snussugen

Inlägg av Snussugen »

revonn88 skrev:
Öken-Erik skrev:Får jag föreslå att du droppar silvret. Funkar inte så bra, skiner för mycket helt enkellt. Anänd istället grafit (mald/skrapad blyerts) eller gumetal alt annan mörkare metallfärg (silver blandad med svart tex).

Öken-Erik

CU@C4
umm det är gunmetal grey =_=
Kan vara ljuset som reflekteras lite dumt. Men man bör ändå mörka ned den lite med svart - som denna kille! Funkar ju finfint.

http://www.youtube.com/watch?v=cT6Oe3GV7Uk
Live & let dry.
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Om det verkligen är gunmetal så är det en dålig variant alt har du inte blandat ut den ordentligt. Gun metal är normallt en betydligt märkare färg. Jag tycker iaf du skall skippa den, du har på tok för mycket och för skarpt gläns. Prova att skrapa lite grafitpulver med skalpellen, ta detta pulver på fingret och gnid in på utsatta ställen (kanter, skärmar, band mm) sedan ger ju övning färdighet. Vad gäller metallglans o likn så gäller reglen "less is more" för det kan se heltokigt ut om det blir för mycket.
Har nu kollat lite på filmen du bifogade, även här för ljust och för mycket, titta på slitage ute i riktiga världen, tex på arbetsfordon, vi pratar mörkt, nästan svart.

Öken-Erik

CU@C4
Skriv svar