Årsbokslut 2013

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Årsbokslut 2013

Inlägg av Niklas »

Eftersom "alla andra" visar upp sina otroligt fina bokslut för 2013, ska jag inte vara sämre, utan också visa upp mina färdigställda objekt!
Inga mängder här inte, familj, hus, jobb, mitt andra jobb och diverse annat gjorde allt för att sätta käppar i hjulen till produktionslinan. Det lyckades ganska bra också, eftersom mitt årsbokslut hamnar på endast tre färdiga modeller.

Hade en ambition att ta itu med massa gamla surdegar som blivit liggandes, det lyckades väl ganska bra ändå, eftersom två av tre påbörjades redan 2011. Den tredje både påbörjades och avslutades under året som gått. Målet var, som alltid, fem färdiga, men det gick ju sådär. Bättre lycka nästa gång, som man säger! :)

Först ut var en HobbyBoss HH-60J Jayhawk från U.S. Coast Guard i 1/72. Påbörjades 2011, och till slut ville jag bara få klart den...

Bild

Sen fick jag fart på min Malaysiska F/A-18D Hornet, också den i 1/72. En av mina bättre modeller, är rätt nöjd med denna.

Bild

Den sista att bli klar var en Minicraft MD-81 i skala 1/144 och SAS-målning. Detta var modellen som inte var surdeg. Blev rätt nöjd med den också, även om det, som alltid, finns en del småmissar här och där. :)

Bild

Gott Nytt modellår på er alla!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Henrik R

Re: Årsbokslut 2013

Inlägg av Henrik R »

MD-81 var en dräpare! Mycket snygg. Dom andra också förstås :-)
Proosen
Namn: Niclas Proos

Inlägg av Proosen »

Diverse olika MD-varianter har man ju krupit omkring runt och i på Arlanda en sommar. Dock inte SAS, utan Braathens när de flög på svenska inrikes destinationer.

Kul att återse en liknande kärra!

/Niclas
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Jayhawken... Oj oj oj! Snyggingar i övrigt också. Heja!
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Grattis till klockrena målningsjobb!
Mina favoriter är Jayhawken och MD 81-an.

Uffe
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Tack killar!

Med lite tur kommer jag till C4-Open i höst, så ni som har vägarna förbi där kan kanske få kika på dom på riktigt också.. ;)

Dessvärre är jag bortrest när 08-Open går av stapeln.. :(
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Riktigt läckra byggen, Niklas! :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar