Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag gillar att kika på alla byggen som ni forumanvändare gjort under året. En höjdpunkt för året, verkligen!
Här får ni se vad jag gjort i år, kanke inte helt i kronologisk ordning, men nästan.
Sen har jag inte tagit upp En del färdiga flygbyggen då dessa hör till dioramor jag håller på med vid sidan om.
Först ut så blev ju Bismarck klar i Februari. Bygget började i mitten av December 2012, så det tog ca 2 månader att bygga. Bismarck blev en Klassegrare på 08 Open 2013
Det byggdes en typ XXI vid namn Wilhelm Bauer, som tog hem Capital City Modelers Favorit på 08 Open 2013
Det byggdes också en Typ XXIII i 1/144.
Efter 08 open byggdes även en till typ XXI, nämligen 3506.
...Även en typ II från 1940 tittade fram ur kartongen.
..likaså en typ VII C/41..
Sen lessnade jag på U-båtar för en stund och gjorde lite Getflyg, i form av en Rafale Demonstrator. 1/48
..Sen blev det blankt Ryskt!..En Flagoooon..Red eightyfive! 1/48
Sen återgick jag till U-boot..Fast denna gång en Typ VIIC i 1/72 med tryckskrov och urborrade dräneringshål!
Det blev även en plåtren Musse med raketmotorer i 1/48!.
..och en Bell X1 i 1/48
..Vad sägs om en V22 Osprey 1/48
Ett bygge jag är nöjd med, en AV 8B II Harrier i 1/48
En rykande färsk new mould. Gloster Javelin i 1/48
Fina modeller allihop men jag gillar nog ubåtarna bäst.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.