Man får ju lite extra bonus när man bygger helikoptrar. Det är inte bara kontoret som ska inredas, man får ett helt vardagsrum på köpet!

Ont om referenser på de danska, men jag har fattat det som att Airfix färgangivelser inte riktigt stämmer. Stolen därbak fick en ny skjutmekanism, i övrigt lade jag bara till lite remmar och några kablar på stolarna. Letade efter mer att detaljera med, men det fanns helt enkelt inte så mycket att lägga till...

Åsså på med väggar och tak. Det är som sagt annorlunda att bygga helikoptrar. Att montera tak hör ju inte till vanligheterna.

Airfix använder ju en lite mjukare plast än t ex japanerna. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Oftast spelar det ingen roll, men riktigt små detaljer som vissa spakar blir ibland lite blurriga (vi snackar små nyanser här) och när man ska försöka få bort gjutsömmar och de lilla gjutskägg som kan finnas, kan det ibland vara svårt när plasten är så mjuk. Å andra sidan lyckade jag tappa hela cockpit i källarens betonggolv och det enda som hände var att pedalerna blev lite böjda. Det var bara att böja tillbaks dem. Hade det stått Hasegawa på kartongen hade varenda liten detalj flugit all världens väg.