USS Buchanan. Äntligen färdig! Sid 6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: USS Buchanan. Äntligen färdig! Sid 6

Inlägg av Ulf Lundberg »

Joakim Hultman skrev:Mycket snyggt! Väldigt sköna linjer.

Det enda jag vill anmärka på är att jag tror att en annan färg på bakgrunden som du fotograferade mot kunde ha varit bra i detta fall. Eftersom Buchanan själv är väldigt blå så försvinner hon lite mot den blå bakgrunden. I mitt tycke.
Vad vore livet utan åsiktskillnader? Jag valde den blå bakgrunden just för att få effekten av blått fartyg mot blå bakgrund.
Tack för intressant påpekande. Ska experimentera med lite olika bakgrundsfärger framöver.

Uffe
Anders_Isaksson

Inlägg av Anders_Isaksson »

Superfin jagare!
Otroligt väl utförd kamouflagemålning, speciellt med tanke på skalan.
Måste nog ge mig på ett ytfartyg nån gång!
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Ulf Lundberg skrev:
Joakim Hultman skrev:Mycket snyggt! Väldigt sköna linjer.

Det enda jag vill anmärka på är att jag tror att en annan färg på bakgrunden som du fotograferade mot kunde ha varit bra i detta fall. Eftersom Buchanan själv är väldigt blå så försvinner hon lite mot den blå bakgrunden. I mitt tycke.
Vad vore livet utan åsiktskillnader? Jag valde den blå bakgrunden just för att få effekten av blått fartyg mot blå bakgrund.
Tack för intressant påpekande. Ska experimentera med lite olika bakgrundsfärger framöver.

Uffe
Det illustrerar ju dessutom effekten av camouflaget ;-)
Tänk om stridsvagnsbyggare skulle måla träden och gräset blått i sina dioramor för att fordon, kanoner och figurer inte ska försvinna in i bakgrunden. Militär utrustning vill gärna försvinna in i bakgrunden ;-) Annat var det förr i tiden när uniformer var färggranna för att synas och kunna identifieras på slagfältet och fartygen var utsmyckade med guld och klara färger för att synas och imponera på motståndaren :-)
/ Robin
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

PS. Skriver just nu på en artikel om henne för Allt om Hobby.
Håll utkik.
Uffe
Skriv svar