Om du vill ha ett gott skratt med en Indisk 155cm Bofors...
-
- Namn: Brian Kuehn
Om du vill ha ett gott skratt med en Indisk 155cm Bofors...
http://www.youtube.com/watch?v=PaK1jFg8JBE
Jag kanske borde be om ursäkt med en gång, men jag kan inte hålla mig för garv. Jag har svårt att se denna YouTube klipp som en seriös framställning av en mycket bra artilleripjäs... Tur att jag inte är militär i Indien!
Jag kanske borde be om ursäkt med en gång, men jag kan inte hålla mig för garv. Jag har svårt att se denna YouTube klipp som en seriös framställning av en mycket bra artilleripjäs... Tur att jag inte är militär i Indien!
Brian Kuehn
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Vanlig, dödlig, störandetyp
There is nothing like the smell of Tamiya in the morning...
Re: Om du vill ha ett gott skratt med en Indisk 155cm Bofors
Jösses. Puts och studs har jag ju hört talas om men först nu förstår jag vad studs innebär. 

-
Käkat curry med mexican jumping beans antagligen.
Om fienden kunde se pjäsplatsen skulle de väl garva på sig och då vinner man slaget utan att skjuta ett enda skott ... ungefär som Monty Pythons deadliest joke -sketch .....
Man får ju hoppas att det bara var parad-drill det hela, ska de skutta runt kanonen på det där viset i ett skarpt läge så ...
Edit: Man skulle ju kunna utveckla konceptet genom att rekrytera akrobater, istället för små fjösiga hopp när pjäsbemanningen ställer sig i enskild ställning så skulle de kunna göra frivolter (fram- eller bak-länges) eventuellt
med skruv. De skulle även kunna hjula i några av förflyttningarna, kanske göra frivolter över stödbenen. Den som styr pjäsen skulle kanske kunna hoppa upp (inklusive en frivolt på vägen) med hjälp av två kamrater istället för att klättra.
Kanske en liten orkester som spelar taktfast musik ...
Oändliga möjligheter ....
/ Robin
Om fienden kunde se pjäsplatsen skulle de väl garva på sig och då vinner man slaget utan att skjuta ett enda skott ... ungefär som Monty Pythons deadliest joke -sketch .....
Man får ju hoppas att det bara var parad-drill det hela, ska de skutta runt kanonen på det där viset i ett skarpt läge så ...
Edit: Man skulle ju kunna utveckla konceptet genom att rekrytera akrobater, istället för små fjösiga hopp när pjäsbemanningen ställer sig i enskild ställning så skulle de kunna göra frivolter (fram- eller bak-länges) eventuellt
med skruv. De skulle även kunna hjula i några av förflyttningarna, kanske göra frivolter över stödbenen. Den som styr pjäsen skulle kanske kunna hoppa upp (inklusive en frivolt på vägen) med hjälp av två kamrater istället för att klättra.
Kanske en liten orkester som spelar taktfast musik ...
Oändliga möjligheter ....

/ Robin
Det påminner mig om historien bakom en av Beethovens marscher. Vid ett tillfälle bad en militär honom skriva en lämplig marsch för ett viss tillfälle. Jodå, det skulle han nog kunna göra, men när han överlämnade det färdiga musikstycket kommenterade han det med "Nu ska vi se om vi inte kan få några hästar att kasta av sig sina ryttare...".
/G
-
Kan vara så att det blev fel i översättningen när man skulle kopiera Royal Navy Field Gun competition till Armén?
Sanslöst frän tävling!
http://www.youtube.com/watch?v=32s4qCCFnmk
Sanslöst frän tävling!
http://www.youtube.com/watch?v=32s4qCCFnmk
Urhäftig tävling.
Per Vildarve. Gotland
-
Det finns drill och träning som är livsviktig och sen finns det drill och träning som bara är till för att se bra ut. När det verkligen är skarpt läge så vet jag vilken sorts träning jag föredrar. Att handskas med en artilleripjäs som de gör i Royal Navy tävlingen är imponerande och varenda del av tävlingen ser ut att ha ett allvarligt syfte (få iland en pjäs från ett fartyg eller över ett vattendrag t.ex.).
/ Robin
/ Robin
-
- Namn: Jens Lindell
Gangnam style! ;-)
Jens
Jens
Daedalus Models
-
Ja j-vl-r !Hobby-Importen skrev:Gangnam style! ;-)
Jens
Det vore ju nåt: Haubits 77 drill à la Gangnam style ....
Det är ju så blodet stelnar i ådrorna ....

/ Robin
Det här såg ut att vara varken eller. Det var nog något av det löjligast på länge.Det finns drill och träning som är livsviktig och sen finns det drill och träning som bara är till för att se bra ut