Köpes: Heller Dc 6 skrotat eller i delar
Köpes: Heller Dc 6 skrotat eller i delar
Hej, blev lite taggat på att konvertera en DC 6 när jag hjälpte Sven i Heller Sig utställningen på C4. Har sedan tidigare en Dc 7C konverterings sats för Hellers Dc 6:a, men när jag nu kollade den lite mer noggrann så är kroppsförlängningen minst sagt "sådär". Blir nog lättare att slakta en flygkropp istället.
Så nu söker jag efter en skrotat 6:a, kroppen är huvudsaken(:o)),men köper även en i delar eller hel byggsats. En SAS 7c är det tänkt att bli i så fall.
Så nu söker jag efter en skrotat 6:a, kroppen är huvudsaken(:o)),men köper även en i delar eller hel byggsats. En SAS 7c är det tänkt att bli i så fall.
-
Re: Köpes: Heller Dc 6 skrotat eller i delar
Skulle det inte kunna fungera att göra en förlängning med några formspant och styren-remsor ??
/ Robin
/ Robin
Jo, det gör det säkert, plan B så att säga, men hittar jag en flygkropp så blir det enklare. Jag slängde själv säkert ett 50 tal modeller efter att sonen och hans kompisar hittat kartongen med mina ungdoms synder på vinden och lekt "Battle of Britain" så man vet aldrig 

-
- Kontakt:
Har eventuellt något som kan vara till hjälp, ska kolla och återkommer.
-
- Namn: Jens Lindell
Vilken förlängningsats har du, är det Contrails?Anders skrev:Hej, blev lite taggat på att konvertera en DC 6 när jag hjälpte Sven i Heller Sig utställningen på C4. Har sedan tidigare en Dc 7C konverterings sats för Hellers Dc 6:a, men när jag nu kollade den lite mer noggrann så är kroppsförlängningen minst sagt "sådär". Blir nog lättare att slakta en flygkropp istället.
Jens
Daedalus Models
Hej Björn..
Just det Jens, Mike Boldens Contrail sats är det, får nog mer ses som "stöd" i bygget. Delvis är bitarna hyvsade, andra ganska kassa. Finns definitiv bättre gjutningar i andra sammanhang.

Just det Jens, Mike Boldens Contrail sats är det, får nog mer ses som "stöd" i bygget. Delvis är bitarna hyvsade, andra ganska kassa. Finns definitiv bättre gjutningar i andra sammanhang.
-
- Kontakt:
Nu så... Jag har en helt orörd flygkropp plus vingar och stabbe till Hellers utgåva DC-6B Sécurité Civile. Tror att det inte är någon större skillnad på den och SAS-versionen. Att jag har dem men inte resten av modellen är en lång historia... Men du kan få överta dem för en billig penning om det är intressant.
Låter kanon, kroppen är samma skiljer bara i fönsterna. Skickar pm, tackar
Det här låter kul. Kanske jag skulle passa på att sätta sågen i min samtidigt.
-
- Namn: Jens Lindell
Anders, du kanske kan såga i modellen och sälja förlängningspluggar?
Köpt DC-6, köpt DC-7 dekaler, fast ännu inte Contrailkonverteringen...
Jens
Köpt DC-6, köpt DC-7 dekaler, fast ännu inte Contrailkonverteringen...
Jens
Daedalus Models