Big E

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Robin Nilsson

Re: Big E

Inlägg av Robin Nilsson »

Den gamla veden brinner fint antar jag ;-)
Om det är ek så kan det skada skorstenen har jag hört, vet inte om det beror på att det blir hetare eller om det är någon restprodukt i röken.

/ Robin

Edit: Sökte lite på nätet:
http://www.viivilla.se/experter/Energi/ ... ed-ek-1844
den ska vara rejält torr och brinna hett för att undvika problem,
inget sureldande alltså ..
Axx

Inlägg av Axx »

Bild
finns det inga dekaler, får man fixa det själv. En bra karl reder sig själv, sa han som drack mjölk med vetemjöl.
Bild
undrar om man kan få sponsrat maskeringstejp av tamiya..med tanke på hur mycket det går åt?? men den e bra..
Bild
revonn88
Namn: per hammargård

Inlägg av revonn88 »

kör fortfarande frystejp för allt, billigare så xD
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Snabbt och snyggt jobbat Axx! Alltså den där ser väldigt stor ut i 350. Hur är måtten på den? 80 cm?
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Axx skrev: finns det inga dekaler, får man fixa det själv. En bra karl reder sig själv, sa han som drack mjölk med vetemjöl.
Många gånger är det bättre att maska och måla, än att använda dekaler. Man slipper klarlacka osv. för att dölja dekalfilmen och man kan tona färgerna som man vill.

Snyggt jobbat!
Uffe
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Henrik R skrev:Snabbt och snyggt jobbat Axx! Alltså den där ser väldigt stor ut i 350. Hur är måtten på den? 80 cm?
Precis under metern, har jag för mig. Enterprise är väl strax över 340 meter.
Axx

Inlägg av Axx »

Hon blir 1007 mm lång, för att vara exakt, eftersom säkerhetsnätet längst fram o bak är lite mer originalstorlek i fotoets, än de feta plastmonstren som sitter där på modellen i original... fram med dremmeln bara!
Axx

Inlägg av Axx »

Bild
pilligt jobb att måla varningslinjer till de 4 hissarna. Men det går framåt.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

grymt maskjobb Axx. Det där ser verkligen pillrigt ut!
Axx

Inlägg av Axx »

Bild
några hundra fästpunkter påmålade... puh.. till för att "säkra fordon mot rullning" som vi säger på järnvägen..
Bild
drömmer nog om prickar inatt.. klart i allafall!
Skriv svar