Intressant läsning om AK Interactive

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Plasticbattle

Re: Intressant läsning om AK Interactive

Inlägg av Plasticbattle »

As Magnus says, there are many, many details we are not aware of and never will be. Its still somewhat weird that his wife got the whole company in settlement after their divorce(?). What did MIG get? Maybe he just wanted to move forward? Do we know for sure, he is not getting anything? Why was there also a split with Adam Wilder at this time? What happened here?
It is not only MIG that got fired this time. Carlos Questa also got fired at the same time. So it cannot be something that just MIG did ... or din´t. One person being unlucky or naive is one thing, but theres more than one. Rick Lawler and Ian Hamilton have also jumped ship in support. Are all 4 this naive, without having some sort of more contractual security than what we are being made aware of?
Its clear that all 4 are drumming up support for their side of the arguement, as there are posts opn this on all major model sites and facebook. Something happened, and without more information I wont be loosing any sleep over it. Ive always Liked MIG products and have bought a good few AK -I products as well. There might even be a bright side where we get another new line of products from this quite talented gang, but time will tell. Im glad the weathering magazine is secure (at the moment) bu this is something that needs to go more in-depth, or else its going to get too repetitive to be worthwhile. Thats my 2:- worth :geek:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Öken-Erik skrev:ML hade igår en lång tråd där även MIG deltog. Idag är den borta, surprice, surprice!

Öken-Erik

CU@C4

Jag läste den, och bad Mariam översätta delarna på spanska. ;)
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag läste på tråden på ML men ingenstans framgick det "varför" han avskedades?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Bizarre
Kontakt:

Inlägg av Bizarre »

It was removed because one guy asked "why bother, who is MIG?" and that started flame of wars - who are you to talk about mig, rubbish about elitism, etc.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Janne Nilsson skrev:Jag läste på tråden på ML men ingenstans framgick det "varför" han avskedades?

Janne Nilsson
Nä, jag tror inte det, men oavsett verkar de vara överens om att samarbetet är slut. Och poängen är väl ändå att ingenting hitintills klart och tydligt visar på att MIG eller någon annan har blivit lurad. Snarare verkar det ju vara så att det blivit någon form av bråk, och MIG och hans kompisar har dragit sig ur.
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Allmän observation:
Verksamheter/Samarbeten som bygger på entusiasm och kreativitet brukar inte hålla om det blir alltför skilda åsikter om vad som är viktigt och hur det ska skötas (därmed försöker jag inte påstå att jag har någon som helst aning om vad det gäller i det aktuella fallet).
Pop/Rock-band spricker också ibland ....
/ Robin
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Det finns många exempel i branchen, herrarna Derek Hansen o Gordon Brown är ett. Dom var partners en gång i tiden men det höll inte. Här pratar vi "fistfights" mm. Det finns en anledning till at man alltid placerat Cromwell Models o Accurate Armour på var sin sida av hallen, så långt ifrån varandra som möjligt på tävlingar.

Öken-Erik

CU@C4

www.c4-open.se
Robin Nilsson

lemme see now ....
För att de två herrarna inte ska ta alltför mycket uppmärksamhet från själva showen (stealing the show ...) ???
Senast redigerad av Robin Nilsson den 14 okt 2013, 12:13, redigerad totalt 1 gånger.
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Öken-Erik skrev:Det finns många exempel i branchen, herrarna Derek Hansen o Gordon Brown är ett. Dom var partners en gång i tiden men det höll inte. Här pratar vi "fistfights" mm. Det finns en anledning till at man alltid placerat Cromwell Models o Accurate Armour på var sin sida av hallen, så långt ifrån varandra som möjligt på tävlingar.

Öken-Erik

CU@C4

http://www.c4-open.se
Man kan ju konstatera att bägge firmors rykten skiljer sig åt en del också?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Robin Nilsson

De kanske blev oense om vad "Customer Service" betyder :-D
Skriv svar